یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش یک سمبوسه خوشمزه با گوشت چرخ شده

عکس, آموزش یک سمبوسه خوشمزه با گوشت چرخ شده

برای درست کردن این غذای خوشمزه به سیر ، پیاز ، گوشت چرخ‌کرده ، آرد ، لیمو ترش ، زنجبیل ،نخودفرنگی ، سیب زمینی و غیره نیاز دارید .

۱ قاشق چایخوری، رنده شده سیر ……………… ۲ عدد پیاز متوسط……………………..آرد نیم‌کیلو

زنجبیل ۱ قاشق چایخوری، رنده شده…………………نیم‌کیلو گوشت چرخ‌کرده

سیب‌زمینی ۱ عدد، خرد شده، ریز…………… ۱ پیمانه،‌ خرد شده نخودفرنگی

زردچوبه، پودر زیره سبز، فلفل سیاه، فلفل قرمز، فلفل سبز و نمک به دلخواه

گشنیز، جعفری۱ پیمانه،‌ خرد شده…………………….. نصف ۱ عدد لیموترش

آموزش :

پیاز را خرد کرده و تفت دهید. قبل از طلایی شدن آن سیر، زنجبیل و زردچوبه را اضافه کرده و کمی تفت دهید، سپس گوشت چرخ‌کرده را به همراه نمک، فلفل و پودر زیره را اضافه کنید.

پس از کشیده شدن آب گوشت، سیب‌زمینی خرد شده را اضافه کرده و کمی تفت دهید. ۳ـ نخودفرنگی، گشنیز، جعفری، فلفل سبز خرد شده و آب‌ لیموترش را اضافه کرده و حرارت را کم کنید.

طرز تهیه خمیر سمبوسه:

آرد را با کمی نمک، روغن یا کره و اندکی آب‌گرم خیس کنید. آب و روغن را کم‌کم اضافه کنید تا خمیر درست شود. خمیر را کمی ورز دهید. خمیر درست شده نباید به دست بچسبد. پس از آن خمیر را داخل یک ظرف دردار گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک‌ساعت کنار بگذارید.

۲ـ خمیر را کمی ورز داده و آن را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را گلوله کرده و یکی از گلوله‌ها را روی تخته‌ای که قبلاً کمی آرد پاشیده‌اید گذاشته با وردنه باز کنید.

۳ـ یک نعلبکی بزرگ را روی خمیر قرار داده و فشار دهید. می‌توانید از هر گلوله دو تا سه گردی درآورید. اضافه را کنار بگذارید. ۴ـ در هر کدام از گردی‌ها یک قاشق سوپخوری مواد گوشتی ریخته و اطراف آن را آب بزنید. خمیر را بسته و قسمت‌های اطراف سمبوسه را با انگشت فشار دهید تا کاملاً بچسبد.

۴ـ در یک تابه که تا نصف آن روغن‌مایع ریخته‌اید و کاملاً داغ شده است، سمبوسه‌ها را یکی‌یکی سرخ کنید. سمبوسه‌ها سریع سرخ می‌شوند و باید مواظب باشید که نسوزند. وقتی هر دو طرف سمبوسه طلایی شد از روغن خارج کرده و داخل ظرفی که در آن دستمال حوله‌ای قرار داده‌اید بگذارید که روغن آن گرفته شود، سپس سمبوسه‌ها را در یک ظرف دردار قرار دهید تا نرم بمانند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر