یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

دانستنی های مفید درباره پارچه ی پلی استر

عکس, دانستنی های مفید درباره پارچه ی پلی استر

پارچه ی پلی استر نوعی پارچه ی پلساتیکی است که با مخلوط کردن اتیلن گلیکول و اسید ترفتالات ساخته شده است.پارچه پلی استر را می توان برای تولید پوشاک ، مبلمان ، پارچه و موارد دیگر استفاده کرد.این یک انتخاب محبوب برای پوشاک است زیرا الیاف پلی استر ترموپلاستیک یا حساس به گرما هستند. این بدان معناست که به پارچه هایی که ۱۰۰٪ پلی استر هستند می توان عنوان پارچه های دائمی داد ، و شکل ها و الگوهای تزئینی را می توان با لیزر برش داد. آنها همچنین بسیار مقاوم در برابر لکه هستند ، برای تمیز کردن بسیار عالی هستند.

توجه کنید که وقتی یک پوشاک ۱۰۰٪ پلی استر باشد ، مستعد  استاتیک است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد! برای از بین بردن این مسئله ، پلی استر اغلب با الیاف پایدار مثل پنبه مخلوط می شود. این بعنوان پلی پنبه شناخته می شود و مزایای هر دو پارچه را نشان می دهد. قوی ، با دوام ، مقاوم در برابر چین و چروک و قابل تنفس .

کاربردهای این پارچه :

*لباس ورزشی مردانه و زنانه
*روپوش و سویشرت شلوار ورزشی مردانه و زنانه
*ملافه و کیسه خواب
*کفش
*به دلیل خاصیت عایق میتوان برای پر کردن کاپش به جای پر استفاده شود .
*نخ های خیاطی
*مبلمان و اثاثه یا لوازم داخلی نرم
*منسوجات
*چمدان و کیف های دیگر

مزایای این پارچه :

*در برابر خرد شدن و کشش مقاوم است.
*در برابر چین و چروک و ساییدگی نیز مقاوم است .
*الیاف مورد استفاده برای ایجاد پلی استر بسیار قوی و در عین حال سبک هستند .
*الیاف به راحتی رنگ می شوند .
*شکل خود را به خوبی حفظ می کند .
*مراقبت از جنس پارچه پلی استر بسیار آسان است و می توان آن را در خانه شسته و خشک کرد .
*این پارچه را میتوان سریع خشک کرد ، بنابراین یک انتخاب محبوب برای لباس در فضای باز است .

مضرات این پارچه :

مسئله اصلی در مورد پارچه های مصنوعی ، مانند پلی استر ، این است که آنها تنفس نمی کنند که هنگام عرق کردن و در هوای گرم می تواند ناراحت کننده باشد. این امر به دلیل جذب پایین رطوبت پلی استر نسبت به پارچه های طبیعی مانند پنبه است. با این حال ، تولید مدرن در حال حاضر پلی استرهای ضد رطوبت را تولید می کند ، که برای کار کردن و اوقات فراغت بسیار عالی است.افراد با پوست بسیار حساس ممکن است دریابند که نسبت به پوشیدن پارچه های مصنوعی بدنشان واکنش اندکی نشان می دهند ، با این وجود وقتی این پارچه با الیاف طبیعی مخلوط می شود ، این ویژگی منفی از بین میرود .قابل اشتعال است ، بنابراین باید احتیاط کرد ، به خصوص اگر لباس های ۱۰۰٪ پلی استر پوشیده اید ، نزدیک شعله نروید .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر