یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

در هوای کثیف و پر از خاک چطوری مواظب پوست باشیم

عکس, در هوای کثیف و پر از خاک چطوری مواظب پوست باشیم

همواره باید در زندگی مواظب پوست خود باشیم به خصوص در هوای آلوده و پر از گردو غبار… اگر پوست شما آسیب ببیند خیلی سخت ترمیم می شود و هزینه های پیشگیری از درمان کمتر است.

مرطوب‌کننده را در روتین خود بگنجانید
پس از شستشو و استفاده از سرم پوستی، به سراغ مرطوب‌کننده بروید. سد رطوبتی، در پوست‌های معمولی و چرب با قرار گرفتن در معرض آلودگی و اشعه فرابنفش از بین می‌رود. در این شرایط پوست چربی زیادی تولید می‌کند. شما می‌توانید با کرم‌های مرطوب‌کننده طراوت را به صورت خود برگردانید.

در طول روز آب زیادی بنوشید
نوشیدن آب کافی برای پوست لازم و ضروری است. تاثیر آن در دفع سموم و روشن و درخشان شدن پوست قابل رویت است. سعی کنید همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید و در طول روز آن را کم‌کم بنوشید. فقط به خاطر داشته باشید که در مصرف آب زیاده‌روی نکنید که احتمال مسمومیت با آب وجود دارد. ۸ لیوان آب در طول روز سقف میزان معمول نوشیدن آب است.

شستشوی عمیق صورت را جدی بگیرید
شستشوی صورت به صورت منظم و روزانه (روزی ۲ بار) اهمیت زیادی دارد. سعی کنید صورتتان را از هر گرد و غباری تمیز کنید. برای این کار نیاز به یک ژل شستشوی صورت مناسب پوستتان دارید. در ضمن پس از شستشو، استفاده از مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

از یک سرم آنتی‌اکسیدان استفاده کنید
محصولات مراقبت از پوست که با آنتی‌اکسیدان فرموله شده‌اند، برای محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مناسب هستند. رادیکال‌های آزاد توسط عوامل محیطی مانند آلودگی هوا تولید می‌شوند. قرار گرفتن در معرض این رادیکال‌ها در طولانی مدت سبب آسیب به پوست و بروز علائم پیری، چروک و لکه‌های تیره می‌شود.

از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید
مهم نیست آب و هوای محل زندگی شما چگونه است؛ به هر حال ضد آفتاب را فراموش نکنید. شما باید روزانه طیف وسیعی از کرم ضد آفتاب را مصرف کنید. به علاوه سعی کنید در ساعات ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اگر به هر دلیلی مجبور به بیرون رفتن در این ساعات بودید، عینک آفتابی یا کلاه لبه‌دار را فراموش نکنید.

استفاده از ماسک را به روتین پوستی خود اضافه کنید
به محض اینکه به خانه رسیدید، روتین پوستی را شروع کنید. در نظر داشته باشید که ماسک صورت از مهم‌ترین مراحل و عناصر این روتین است. ماسک‌های روشن‌کننده و پاک‌کننده زیادی وجود دارند که برای پاک‌سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماسک‌های ورقه‌ای، کرمی و ژلی همه آلودگی‌ها و ناخالصی‌های روی پوست را از بین می‌برند و پوست را نرم و مرطوب می‌کنند.

رژیم غذایی غنی از ویتامین و آنتی‌اکسیدان داشته باشید
رژیم غذایی و هر آنچه میل می‌کنید روی پوست شما اثرگذار است. غذا‌های غنی از ویتامین‌های E و C، امگا ۳ و بتاکاروتن را در طول روز میل کنید. این غذا‌ها شامل ماهی، تخمه آفتاب‌گردان، انواع دانه‌ها و مغز میوه‌ها مثل بادام، آووکادو، انبه، کیوی، زیتون، زردآلو، هویج، انگور فرنگی سیاه، کلم بروکلی، اسفناج، روغن جوانه گندم، روغن فندق، روغن آفتاب‌گردان، روغن بادام و… هستند.

تونر یک محصول مراقبتی عالی در روز‌های آلودگی
تونر پس از ژل شستشو و قبل از مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. این محصول منافذ پوستی را به طور کامل تمیز می‌کند و برای مراقبت از پوست در آلودگی هوا محصولی ضروری است. با تونر می‌توانید مواد آلوده و آرایشی را که به عمق پوست رفته‌اند و با ژل شستشو پاک نمی‌شوند، به راحتی تمیز کنید.

بخور صورت، قدمی بزرگ در راه سلامت و مراقبت پوست
بخور پوست صورت یک راه ساده و موثر مراقبتی در آلودگی هوا به حساب می‌آید. پاک‌سازی عمقی پوست باعث باز شدن منافذ پوست، خارج کردن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست می‌شود. در نهایت شما پوستی شفاف و تمیز خواهید داشت که به‌زیبایی می‌درخشد. آب‌رسانی نتیجه دیگر بخور است که به‌خوبی عوارض ناشی از تردد در هوای آلوده را از بین خواهد برد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر