یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دلایل تپش قلب و درمان های خانگی

عکس, دلایل تپش قلب و درمان های خانگی
تپش قلب می تواند دلایل ساده ای چون استرس و فعالیت شدید تا دلایل پیچیده پزشکی داشته باشد. احساس آن شبیه به این است که صدای تپش قلب در دهان ما شنیده می شود. در واقع تپش به انقباض و انبساط قلب یا به عبارتی به باز و بسته شدن قلب گفته می شود. تعریف دیگری که برای تپش قلب به کار میرود احساس آگاهی فرد از تپش قلبش است. پس اگر ما صدای قلب خود را بشنویم و احساس کنیم به وضوح به آن تپش قلب می گویند. اگر تپش قلب شما بدون هیچ علت فیزیکی و روحی است باید به پزشک مراجعه کنید.
 دلایل معمول تپش قلب شامل:
واکنش های شدید عصبی همچون استرس و اضطراب، شک و یا ترس
ورزش شدید
مصرف کافئین (موجود در چای، قهوه، شکلات و نوشابه های مشکی)
مصرف نیکوتین
تب و کم آبی بدن
قند خون پایین
کم خونی
تغییرات هورمونی  بارداری و یا یائسگی
مصرف داروهای سرماخوردگی که حاوی پزودوافدرین (pseudoephedrine) اند.
مصرف بعضی از داروهای استنشاقی بیماری آسم که حاوی محرک هستند.
داروهای مسدود کننده بتاو ضد احتقان ها (decongestants).
مواد مخدر همچون آمفتامین ها و کوکائین
برای درمان تپش قلب چه کنیم؟
دارچین:یک قاشق چایخوری پودر دارچین و یک قاشق چایخوری عسل را با هم ترکیب کنید. طی چند روز، روزی یک بار از این ترکیب استفاده کنید.یا می توانید پودر دارچین را به چایی که هر روز می نوشید اضافه کنید و علاوه بر خوش طعم کردن آن به سلامت قلب تان کمک کنید.
پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید
ورزش منظم برای قلب مفید است و شما را از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نجات می دهد.
ورزش منظم برای درمان تپش قلب
اسطوخودوس مصرف کنید
حمام گیاهی با چند قطره روغن اسطوخودوس سیستم عصبی را آرام می کند. با آرام ماندن سیستم عصبی، احتمال مضطرب و وحشت زده شدن نیز کاهش می یابد. این گیاه تاثیر قابل توجهی بر فشار خون و ضربان قلب بالا دارد. گفته می شود روغن اسطوخودوس سطح فشار خون و ضربان قلب را تنظیم می کند.
بنشینید و نفس عمیق بکشید
اگر احساس می کنید که بدون انجام فعالیت بدنی خاصی، قلب تان تند می زند و اگر سابقه ی بیماری قلبی ندارید، اولین کاری که برای غلبه بر این وضعیت باید انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کنید. در حالت کلی افراد آرام کمتر دچار تپش قلب می شوند.
ابتدا چهار زانو و در وضعیتی راحت بنشینید.سپس به آرامی و از طریق بینی یک نفس عمیق بکشید، طوری که با هر دم شکم تان برآمده شود.حالا هوا را بیرون بدهید.چندلحظه این فرآیند را ادامه دهید تا ضربان قلب به وضعیت عادی برگردد.
از نوشیدن قهوه خودداری کنید
در بین برخی افراد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و کولاها و حتی شکلات سیاه باعث بروز تپش قلب می شود و یا آن را تشدید می کند.
ملاس مصرف کنید
کم خونی یکی از بزرگ ترین دلایل تپش قلب است که با ملاس قابل درمان است. ۱ قاشق غذاخوری ملاس را با یک فنجان آب مخلوط کنید و بنوشید.که ۲ قاشق چایخوری ملاس و سرکه ی سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید. یکی از این دو روش را به صورت روزانه دنبال کنید تا تپش قلب تان درمان شود.
آب سرد بنوشید(محققان کشف کردند افرادی که قبل از ورزش آب سرد نوشیدند، ضربان قلب پایین تری داشتند. بلعیدن آب باعث می شود مری به قلب فشار وارد کند و کمک می کند ریتمش را بازگرداند. در مورد تپش قلب بالا، پاشیدن آب سرد روی خود می تواند سریع ضربان قلب را کاهش دهد، زیرا سیستم عصبی را شوکه کرده و ضربان قلب را منظم می سازد.)
سیر فواید بسیاری برای سلامتی دارد. سطح فشار خون و کلسترول را پایین می آورد و عروق مسدود شده را پاک می کند. لخته ی خونی شریان را مسدود می کند و با کاهش خون سرشار از اکسیژن باعث آسیب زدن به ماهیچه ی قلب می شود. باید هر روز یک حبه سیر خام را همراه با یک قاشق روغن زیتون و کمی نمک بخورید تا قلب تان را سالم نگهدارد.
سنبل الطیب
ریشه ی این گیاه در درمان تپش قلب موثر است. سنبل الطیب اعصاب را آرام ساخته و خواب را بهبود می دهد. در برخی موارد، نامنظمی ضربان قلب به دلیل عدم ارتباط بین مغز و قلب رخ می دهد. این گیاه محرک، اعصاب قلب تان را آرام ساخته و ضربان آن را به حالت طبیعی برمی گرداند. می توان آن را به صورت کپسول، تنتور، یا چای مصرف کرد. چای حاصل از جوشاندن ریشه ی سنبل الطیب در آب به مدت ۱۰ -۱۵ دقیقه می تواند ضربان قلب را پایین بیاورد.زنان باردار نباید این گیاه را مصرف کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر