یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

رازهای اینکه بفهمیم ریه ی ما درگیر کرونا شده است یا خیر

عکس, رازهای اینکه بفهمیم ریه ی ما درگیر کرونا شده است یا خیر
مدت های زیادی از شیوع کرونا گذشته و هر کدام از ما ممکن است در این مدت بارها و بارها احساس کرده باشیم که کرونای خفیف گرفته ایم و این وحشت را داشته باشیم که آیا ممکن است کرونای خفیف و یا بدون علامت ما ، ریه های ما را درگیر کرده باشد یا خیر ؟ متاسفانه یکی از بدی های کرونا این است که اگر شما این بیماری را بدون هیچ علائم بالینی گرفته باشید باز هم امکان درگیری ریه  وجود دارد . پس چگونه متوجه درگیری ریه هایمان به کرونا شویم؟ بیماران مبتلا به کرونا که دچار علائمی نظیر تنگی نفس و احساس درد و سنگینی در قفسه سینه باشند و همچنین مدام نسبت به هوا احساس عطش داشته باشند، به احتمال زیاد درگیری ریوی پیدا کرده اند و باید هر چه سریع به پزشک مراجعه کنند.

نشانه های درگیری ریه با کرونا در هر فرد :

– شروع علائم بالینی مانند سرفه نشانه درگیری دستگاه تنفسی است.
– بطور معمول اگر فرد دچار سرفه شود یعنی دستگاه تنفسی او درگیر شده و اگر میزان درگیری بالا باشد علائم دیگری مانند تنگی نفس و احساس درد و سنگینی در قفسه سینه حادث می‌شود.
– هرچه میزان درگیری افزایش یابد، فرد در انجام فعالیت‌های معمول خود دچار مشکل شده و سرفه و تنگی نفس اجازه استراحت و فعالیت دیگری را به بیمار نمی‌دهد.
– در کنار این علائم، درصد اشباع اکسیژن خون که بوسیله دستگاه سنجیده می‌شود هم می‌تواند شاخصی برای تشخیص درگیری ریه باشد و این عدد نباید کمتر از ۹۳ یا ۹۴ درصد باشد.
– در خصوص بیماری کرونا موارد زیادی داشته ایم که فرد علائم بالینی شدید داشته، اما درگیری ریه خفیف بوده و در مقابل موارد زیادی هم داشته ایم که علائم بالینی فرد خفیف یا بدون علامت بوده، اما درگیری ریه بالا بوده است.
– چنانچه درگیری‌های بدون علامت ریه شدت یابد قطعا وارد مرحله علامت دار می‌شود و به نحوی خود را نشان می‌دهد.
– برخی افراد جهت اطلاع از وضعیت ریه خود درخواست سی تی اسکن می‌دهند اما استفاده زیاد از سی تی اسکن یعنی قرارگیری طولانی مدت در معرض اشعه و این امر خود می‌تواند در درازمدت ایجاد مشکل کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر