یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

راه حل های کاربردی برای مرگ استرس قبل خواب

عکس, راه حل های کاربردی برای مرگ استرس قبل خواب

برای کارهایتان برنامه‌ریزی کنید، زمانی که کارهایتان را به خوبی انجام دهید دیگر استرسی ندارید و زمان خواب مجبور نیستید به کارهای عقب مانده فکر کنید.

«آلین بورفورد ماسون» بیولوژیست سلولی و نویسنده کتاب «خوب غذا بخورید تا در پیری سالم بمانید»، گفت: زمانی که استرس دارید ویتامین C، ویتامین B، منیزیم و تیروزین (اسید آمینه ضروری برای تولید دوپامین) به سرعت از بین می‌روند و بهتر است فرد مکمل‌ها و یک رژیم غذایی مناسب روزانه داشته باشد.

شیر حاوی تریپتوفان است، ماده‌ای که موجب ترویج خواب می‌شود، اگر شیر گرم را با عسل مخلوط کنید کمک می‌کند به آرامی به خواب بروید.

ساعت شماته‌دار را به طرف دیوار برگردانید زیرا نگاه کردن به آن باعث یادآوری زمان می‌شود و استرس را بیشتر می‌کند؛ چند بار بیدار شدن طی خواب شبانه امری طبیعی است و نگرانی ندارد اما نگاه کردن به ساعت، بی‌خوابی را افزایش می‌دهد.

افکار استرس زا و نگران کننده را از خود دور کنید، زمانی که قصد خواب دارید، بهتر است به چیزی فکر نکنید؛ شاید برای بار اول و دوم کمی سخت باشد اما به مرور عادت می‌کنید؛ سیل افکار بی‌فایده باعث بی‌خوابی و استرس بیشتر می‌شوند.

زمانی که خوابتان نمی‌برد بهتر است بلند شوید کمی راه بروید یک مجله بردارید بخوانید و سپس به رختخواب برگردید. این رفت و برگشت نیز می‌تواند به خواب شما کمک کند.

ورزش کنید، ورزش باعث انتشار هورمون‌های خوشحالی می‌شود، فعالیت بدنی مانند دوچرخه سواری، شنا، اسکیت، طناب زدن، پیاده‌روی نه تنها روحیه را بهتر می‌کند باعث خستگی بدن می‌شود. ۲۰ دقیقه ورزش و فعالیت بدنی باعث می‌شود تمام آدرنالینی که باعث تولید اضطراب می‌شود از بین برود.

یک حمام آب گرم به شما آرامش می‌دهد، باعث می‌شود درجه حرارت بدن تغییر کند و سیگنال‌هایی به مغز می‌فرستد تا بتوانید به راحتی بخوابید.

از کامپیوتر در شب استفاده نکنید زیرا باعث بی‌خوابی می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر