یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

راه های کم کردن زمان بلند شدن موها و افزایش سرعت رشد

عکس, راه های کم کردن زمان بلند شدن موها و افزایش سرعت رشد
همان طور که می دانید رشد مو به صورت طبیعی در حدود ماهی یک سانت است و می شود گفت رشد موها نیم میلی‌متر در روز می باشد . این اندازه برای همه ی افراد یکسان نیست و بسته به سن فرد و جنسیت او و وضعیت هورمونی و تغذیه ای متفاوت است .

  1. راه کارهای افزایش دادن رشد موها :

تکنیک اول : شاید باورتان نشود، ولی آب به‌دست آمده در نتیجه آبکشیِ برنج، حاویِ ویتامین‌ها و مواد معدنیِ بسیار زیادی ازجمله آمینواسیدها، ویتامین B، ویتامین E، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. پس آن را دور نریزید و استفاده کنید. اگر شما یک هفته موهایتان را با آبِ برنج آبکشی کنید، اثر معجزه‌آسای آن را در رشد موها خواهید دید. با این کار بسیار ساده به‌راحتی موهایتان نرم‌تر، درخشان‌تر، قوی‌تر و بلندتر خواهد شد.
تکنیک دوم برای رشد سریع مو: ترکیب آب پیاز و روغن زیتون
آب پیاز اثرات فوق‌العاده‌ای برای رشد موها دارد. اگر آن را با روغن زیتون ترکیب کنید، محلولی استثنایی برای رشد مو به‌دست خواهید آورد. برای درست‌کردنِ این محلول، سه قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کنید. سپس محلول به‌دست آمده را به‌صورت دایره‌وار‌ به کفِ سر خود بمالید. بعد از دو ساعت، شامپو بزنید و آبکشی کنید.
تکنیک سوم برای رشد سریع مو: ماساژ کف سر با روغن‌های مخصوص . برای انجام این ماساژ فقط نیاز به کف سر و انگشتان دستتان دارید. حالا اگر کمی وازلین و یا روغن نارگیل هم به این ماساژ اضافه کنید که فوق‌العاده می‌شود. برای انجام ماساژ، کافی است کمی روغن نارگیل داخل قاشق غذاخوری بریزید و آن را روی شعله گاز گرم کنید. بعد هم با انگشتان خود، روغن را روی کف سرتان دایره‌وار ماساژ دهید. با همین راهکار ساده، خون‌رسانی به فولیکول‌ها بیشتر می‌شود و در نتیجه ریشه موهایتان محکم‌تر خواهد شد.
تکنیک چهارم : عادت دارید که هرروز دوش بگیرید؟ کار خیلی خوبی می‌کنید. اما یادتان باشد که لازم نیست هر روز موهایتان را با شامپو بشویید. درست است که برای رشد بهتر موها باید نظافت را رعایت کنید، ولی همیشه نیاز به استفاده از شامپو نیست. همچنین تا حد ممکن از شامپوهای قوی استفاده نکنید.البته باز هم اگر عادت دارید که هر روز موهایتان را بشویید، پیشنهاد می‌کنیم از شامپو بچه استفاده کنید. استفاده از نرم‌کننده یا ماسک مو بعد از حمام را هم فراموش نکنید. این محصولات از خشکیِ بیش‌ازحد موها جلوگیری کرده و مواد مغذیِ مورد نیاز را به موها می‌رساند.
تکنیک پنجم برای رشد سریع مو: شانه‌کردن و برس‌کشیدن
وسواس شانه‌کردن و برس‌کشیدنِ بیش‌ازحد دارید؟ نیازی نیست هر ۵ یا ۱۰ دقیقه موهایتان را برس بکشید! خیلی از خانم‌ها و آقایان به اشتباه تصور می‌کنند که راز بلند شدن و رشد موها، برس کشیدنِ پشت سرهم است. اما یادتان باشد که در بسیاری از مواقع، برس‌کشیدن باعث ریزش مو می‌شود.
البته فکر نکنید که می‌گوییم به کلی موهایتان را شانه نزنید و بگذارید. چون برس کشیدن باعث تحریک رشد موها و آزادسازیِ روغن‌های طبیعی در کف سر می‌شود. پس برس بکشید؛ اما این کار را با احتیاط انجام دهید و به هیچ‌وجه در هنگام خیس‌بودنِ موها اقدام به شانه کردن و برس‌کشیدن نکنید.
تکنیک ششم برای رشد سریع مو: مصرف روی و آهن
فقر آهن یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو است. مواد معدنی مانند آهن و روی برای تولید پروتئین‌هایی که موها از آن ساخته شده بسیار مهم است. شما می‌‎توانید آهن و روی لازم برای بدنتان را به‌طور طبیعی، با خوردنِ اسفناج، لوبیا و غذاهای دریایی تأمین کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر