یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کنترل چربی خون با روغن خولنجان و روش تهیه آن

عکس, کنترل چربی خون با روغن خولنجان و روش تهیه آن

یکی از درمان های سنتی و گیاهی برای چربی خون بالا ، روغن خولنجان است.

روش تهیه روغن خلنجان :

۲۰۰ گرم غذاب را بکوبید و به صورت پودری در بیاورید . سپس یک شب خولنجان را در ۲ لیتر سرکه رقیق خیس کنید و اجازه دهید بماند . پس صبح محلول را در ظرفی ریخته و ۲ کیلوگرم روغن زیتون را به آن اضافه کنید و بر روی آتش ملایم قرار دهید . بعد از جوشش مشاهده می کنید سرکه در حال تبخیر است .اجازه دهید کلیه سرکه تبخیر شود و تنها روغن باقی بماند . سپس از روی حرارت بر داشته و اجازه دهید کمی از درجه گرم آن کاسته شود . روغن حاصل شده را در ظرف شیشه تمیز دور از نور مستقیم خورشید نگاه دارید و مصرف کنید .

این روغن از گروه گیاهان طبع گرم می باشد و دارای مقادیر زیادی کالری ، سدیم ، آهن ، ویتامین های A و C می باشد . هر ۱۰۰ گرم از این روغن خولنجان داری ۱۴۹ کالری . ۱۵ گرم کربوهیدرات . ۲ گرم فیبر . ۱ گرم پروتئین . ۱ گرم چربی . ۴ گرم ویتامین C می باشد .

در صورت استفاده از این روغن گیاهی همراه قرص و داروهای معده حتما با جراح یا پزشک خود نسبت به استفاده و میزان مصرف این روغن مشورت کنید و خود سرانه بدون هماهنگی با پزشک خود این ماده روغنی را استفاده نکنید .

هشدارها :

استفاده از خولنجان برای زنان باردار توصیه نمیشود ، زیرا برای مادر و کودک خطراتی را ایجاد میکند . زیرا طبع این گیاه کرم بوده و نیز گردش خون را افزایش می دهد . به همین دلیل امکان سقط جنین را افزایش پیدا می کند .

مصرف بیش از حد این روغن گیاهی به مثانه آسیب زده و مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند . به همین دلیل در زمان استفاده از این روغن گیاهی آن را با گل انگبین استفاده کنید .

افرادی که طبع بدنشان گرم است به صورت محدود از این گیاه استفاده کنند و در کنار آن از ملین ها غافل نشوند . زیرا طبع این روغن گیاهی گرم میباشد و می‌تواند مشکلاتی را برای این افراد ایجاد کند.

افرادی که دچار مشکلات معده از قبیل زخم معده یا مشکلات گوارشی و معده هستند از مصرف روغن خولنجان اجتناب کنند . می تواند درد معده این افراد را تا حد قابل توجه ای افزایش دهد و مشکلاتی را برای این بیماران به همراه داشته باشد .

از مصرف زیاد روغن خولنجان اجتناب کنید . زیرا مصرف بیش از حد این روغن برای افرادی که دچار مشکلات ریه هستند میتواند مشکلاتی را از قبیل خفگی به همراه داشته باشد .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر