یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روش تمیز کردن بینی های عملی یا آنزیم زده

عکس, روش تمیز کردن بینی های عملی یا آنزیم زده
اگر بینی شما تازه عمل شده باشد یا شما تزریق آنزیم بینی انجام داده باشید و روی بینی شما چسب باشد چگونه باید داخل بینی را تمیز کنید ؟

تمیز کردن اصولی بینی بعد از عمل علاوه بر مرطوب نگه داشتن محیط بینی به باز شدن مجرای تنفسی کمک می کند.در سه هفته ی ابتدایی پس از جراحی باید با استفاده از گوش پاک کن و قطره های تجویز شده توسط پزشک درون بینی خود را تمیز کنید .معمولا در این روش پماد موپروسیل یا جنتامایسین استریل چشمی به کمک گوش پاک کن استفاده می شود . لازم به ذکر است این عمل باید با ملایمت و دقت زیادی انجام شود.همچنین گوش پاک کن باید فقط به قسمت ابتدایی بینی وارد شود تا مانع از آسیب به بافت های داخلی گردد .از هفته چهارم به بعد می توانید درون بینی را شستشو دهید .شما می توانید این کار را تا چند ماه بعد از عمل ادامه دهید.

شستشوی بینی با آب نمک (محلول سالین):

در این روش با استفاده از یک سرنگ بدون سوزن سرم شستشو را به آرامی وارد بینی کنید. بهتر است سر کمی رو به جلو خم باشد . این کار را با هر دو حفره ی بینی انجام دهید .

نکات مهم در شستشوی بینی پس از جراحی:
در روزهای ابتدایی این کار را با ملایمت انجام دهید.

سرم نمکی را می توانید در منزل با استفاده از یک لیوان آب جوشیده ی سرد شده و یک قاشق چایخوری سرخالی نمک آماده کنید .

سعی کنید در طول روز بینی را حداقل ۲-۳ بار شستشو دهید.با این حال هر گاه احساس تجمع ترشحات در بینی خود کردید آن را شستشو دهید.

پس از تمیز کردن بینی سرنگ و پیستون آن را شسته و بصورت برعکس قرار دهید تا خشک شود.

اگر شستشوی بینی با سرم برای شما دشوار است می توانید اسپری سالین را از داروخانه تهیه کنید.

از خارج کردن خون خشک شده با فرو کردن انگشت درون بینی یا دمیدن هوا با فشار (فین کردن ) خودداری نمایید .چرا که این کار موجب آسیب به بافت های داخلی می شود

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر