یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

زدن گلیسیرین به موها چه فایده ای دارد

عکس, زدن گلیسیرین به موها چه فایده ای دارد
گلیسیرین وضعیت سلامت مو را بهبود می‌بخشد و رشد آن را بهتر می‌کند. بسیاری از محصولات مراقبتی مو حاوی این ماده هستند. استفاده از آنها باعث می‌شود که در مدت کوتاهی، وضعیت سلامت موهای شما بهبود پیدا کند.  به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کنندگی، ضد باکتریایی و نرم کنندگی، یکی از بهترین محصولات موجود برای زیبایی، سالم، قوی، تمیز و مرطوب نگه داشتن موها در نظر گرفته می شود و استفاده از آن به عنوان درمان موی سر، در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. گلیسیرین برای مرطوب نگه داشتن پوست سر و مو معجزه می کند

گلیسیرین رطوبت را جذب می‌کند و می‌توانید برای نرم کردن مو از آن استفاده کنید. با استفاده از گلیسیرین روی مو، این ماده رطوبت را به کوتیکول مو جذب می‌کند و در آن نگه می‌دارد. برای اینکه از خشکی، وز شدن و ایجاد موخوره در مو جلوگیری کنید، می‌توانید از گلیسیرین استفاده کنید.

علاوه بر این، گلیسیرین به عنوان یک مرطوب‌کننده برای موهای خشک بسیاری عالی است و از موخوره پیشگیری می‌کند. البته استفاده بی‌رویه از آن هم باعث می‌شود موها چسبناک و چرب شوند.

اگر می خواهید یک مرطوب‌کننده سریع و راحت برای موهای خود تهیه کنید، مقدار مساوی از آب و گلیسیرین را ترکیب کنید. می‌توانید چند قطره روغن مفید مثلا عصاره رزماری یا لاوندر به آن اضافه کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، بعد از شستن موها با شامپو و استفاده از نرم‌کننده، از این محلول استفاده کنید.

با استفاده از انگشت، این محلول را روی موهای مرطوب خود ماساژ دهید. بیشتر روی قسمت‌های خشک‌تر مو تمرکز کنید. موها را پنج دقیقه به حال خود رها کنید و بعد، محلول اضافه را با آب ولرم از روی مو بشویید.

بسیاری از محصولات مرتبط با مو حاوی گلیسیرین هستند. این ماده به شامپوها، مرطوب‌کننده‌ها، صابون‌ها، لوسیون‌ها و سایر محصولات مراقبتی اضافه می‌شود. این ماده آب را از محیط جذب می‌کند و به همین دلیل یک ماده اولیه عالی برای تهیه کردن محصولات مراقبتی پوست و مو است. گلیسیرین، مایعی غلیظ و شفاف است که طعمی شیرین دارد. این مایع به راحتی در آب حل می‌شود.

در ادامه چند روش برای استفاده از گلیسیرین برای مراقبت از موها عنوان می‌کنیم که خواص متعددی برای مو دارند.

استفاده به عنوان نرم‌کننده عمیق موها
گلیسیرین، رطوبت را به موهای خشک و شکننده برمی‌گرداند و به خاطر مرطوب کردن پوست سر، باعث بهبود شرایط سلامتی پوست سر و موها می‌شود. برای تهیه یک نرم کننده عمیق مو می‌توانید گلیسیرین را با آب ترکیب کنید. این نرم‌کننده باعث تامین رطوبت موها می‌شود و موهای خشک را تغذیه و ترمیم می‌کند.موها اگر سالم باشند، سریع‌تر رشد می‌کنند و به طول مناسبی می‌رسند. گلیسیرین موها را نرم و سالم می‌کند و احتمال خشکی و شکنندگی آن را کاهش می‌دهد به همین دلیل باعث حفظ سلامت آن و بهبود وضعیت رشد مو می‌شود.

استفاده از گلیسیرین برای کاهش خارش و التهاب پوست سر
گلیسیرین سبب بهبود خارش پوست سر می‌شود. در فصل‌های سرد سال، پوست بدن از جمله پوست سر خشک‌تر می‌شود و همین خشکی باعث ایجاد خارش در پوست سر خواهد شد. استفاده از گلیسیرین روی پوست سر به طور مرتب، باعث بهبود خارش و التهاب پوست کف سر می‌شود.

استفاده از گلیسیرین برای از بین بردن شوره سر
اگر به طور مرتب از گلیسیرین استفاده کنید، میزان شوره سر کاهش پیدا می‌کند و پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر به حداقل می‌رسد. گلیسیرین خاصیت نرم‌کنندگی و التیام بخشی دارد و دارای خواص خنک کننده برای پوست سر است.

سرم‌های مراقبتی و درمانی
افرادی که دارای موهای بسیار فر، وز و موهای آسیب دیده و خشک هستند می‌توانند از مزایای سرم حاوی گلیسیرین استفاده کنند. این ماده سبب تغذیه موها می‌شود و موها را صاف و خوش‌حالت می‌کند.

درمان موخوره
موخوره یکی از مشکلات رایج موها به خصوص در کسانی است که موهای بلند دارند. موخوره باعث می‌شود که موهایتان ناسالم و زشت به نظر برسند. استفاده از گلیسیرین باعث افزایش مقاومت موها و در نتیجه کاهش میزان موخوره‌ها می‌شود و در واقع یکی از روش های مراقبت از مو محسوب می شود. تاثیر گلیسیرین در کاهش موخوره زمانی بیشتر می‌شود که چند قطره روغن یا اسانس‌های گیاهی هم به آن اضافه کنید.وز شدن موها ناشی از کم شدن رطوبت مو است که در نهایت منجر به ایجاد آسیب در موها و از دست دادن آنها می‌شود.

استفاده از گلیسیرین در اسپری‌های مو
مقدار مساوی از گلیسیرین و آب را در یک بطری اسپری ترکیب کنید و از این محلول به عنوان اسپری مو استفاده کنید. این اسپری را می‌توانید به عنوان یک نرم‌کننده عالی برای مو استفاده کنید. همچنین می‌توانید گلیسیرین، آب، آب آلوئه ورا و روغن‌ها یا اسانس‌های گیاهی را به انتخاب خود ترکیب کنید و مقداری اسپری نرم‌کننده هم به آن بیافزاید تا یک اسپری عالی برای تغذیه مو و نرم‌ کردن آن تهیه کنید.

این محلول را باید در یخچال نگهداری کنید و دو تا سه بار در هفته از آن استفاده کنید. پوست سر خود را با این محلول ماساژ دهید و اجازه دهید که به مدت سه دقیقه روی مو بماند و سپس مو را بشویید.

حفظ ظاهر فر موها
بسیاری از افراد موهای فر را دوست دارند. استفاده از گلیسیرین باعث می‌شود که موهای فر ظاهر خود را حفظ کنند بدون اینکه گره بخورند. گلیسیرین از طریق تامین رطوبت موها، باعث حفظ سلامت آنها می‌شود و چربی طبیعی موها را حفظ می‌کند. این ویژگی‌ها باعث نرم‌ شدن پوست می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر