یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

زردی نگرفتن نوزاد با این میوه در بارداری مادر و لیست خوراکی های ممنوعه

عکس, زردی نگرفتن نوزاد با این میوه در بارداری مادر و لیست خوراکی های ممنوعه
همه ی مادر های باردار نگران زردی گرفتن نوزاد خود هستند و متاسفانه این اتفاق برای بیشتر نوزادان رخ می دهد . چگونه از زردی گرفتن بچه جلوگیری کنیم و یا میزان آن را به حداقل برسانیم. بهترین و معجزه آور ترین راه حل خوردن لیمو شیرین به مقدار زیاد در هفته های آخر بارداری است . هر چه لیمو شیرین بیشتری بخورید زردی نوزاد کمتر می شود . البته ممکن است روزهای آخر بارداری شما در فصلی باشد که به لیمو شیرین دسترسی نداشته باشید. بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است در روزهای آخر بارداری از غذاهای گرم، ادویه جات و داروهای شیمیایی دوری کنید . -پرهیز از مصرف غذاهای دیر هضم همچون کله‌پاچه یا موادی همچون بادمجان که باعث بروز زردی بیشتر در نوزاد می‌شود.
-در صورتی‌که پیاز و سیر به شکل خام استفاده شود، سبب بروز زردی می‌شود اما اگر پخته شود، مشکلی ایجاد نمی‌کند.
-پرهیز از مصرف غذاهای گرم
-مصرف خوراکی‌های خنکی
-پرهیز از مصرف ادویه جات به خصوص ادویه‌های تند مثل فلفل، زیرا التهاب یا تخریب سلول‌های کبدی را همراه دارد. طبع صفرا گرم و خشک است و نوزاد نمی‌تواند این طبع را تحمل کند، حال اگر مادر ادویه مصرف کند، این ماده در شیرش ترشح می‌شود و پوست نوزاد رو به زردی می‌گراید.
-پرهیز از مصرف داروهای شیمیایی در حد امکان
-استفاده از عرقیجات و جوشانده های گیاهی خنک زیر نظر متخصص
تشخیص زردی نوزاد :
اولین نشانه ی زردی در نوزاد زرد شدن سفیدی چشمان نوزاد است و اولین جایی که زرد میشود در صورت نوزاد ، چشمان اش است و اگه بخوام دقیق تر براتون توضیح بدم مخاط چشمان نوزاد عضو سفید رنگ چشم نوزاد به زردی میزند و هرچقدر عدد و رنج زردی بالاتر میرود این رنگ زرد بیشتر می‌شود به صورتی که اول از رنگ زرد ملایم به تیره تر میرود و در نوزادانی که عدد زردی خیلی بالاتر رفته و پدر و مادر و اطرافیان نوزاد هوشیار نبودند و دیر متوجه این موضع شده آمد دیده شده که به رنگ زرد تیره که به سبز متمایل است در آمده .
نشانه دوم زردی یعنی درواقع در درجه دوم رنگ پوست نوزاد است که معمولا از نوک بینی شروع میشود که به زردی متمایل میشود و کم کم به گونه ها می‌رسد در این حالت زردی نوزاد شما بیشتر شده است اما نگران نباشید تا همین درجه هم هنوز در همان حالت خفیف قرار دارد تا وقتی که شما زردی را در گونه و بینی و جشمانش می‌بینید در همان حالت خفیف هست
در این موقعیت شما باید اقدام به نور درمانی کنید و یا در بیمارستان نوزاد را بستری کنید یا با شرکتهای اجاره دستگاه زردی تماس بگیرید به هر حال تا زردی در حالت خفیف قرار داره و شدت پیدا نکرده درمان رو هرچه سریعتر شروع کنید بهتره.
نوزادانی که شیر مادر می خورند بیشتر زردی می گیرند اما با این حال این نوزادان معمولاً به راحتی درمان می‌شوند.
اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل
برای اجاره دستگاه زردی نوزاد می تونید به لینک بالا مراجعه کنید که خودتون به راحتی امکان برطرف کردن این بیماری رو در منزل داشته باشید و نیازی به مراجعه به بیمارستان نباشه!
درجه سوم زردی زرد شدن پوست نوزاد در قسمت گردن و قفسه سینه است که در این حالت احتمالا زردی نوزاد به عدد پانزده رسیده و در حالت متوسط قرار داره و از رنج خفیف گذشته است در این حالت امکان پایین امدن زردی نوزاد در خانه و در بیمارستان به یک اندازه است و خطری نوزاد رو تهدید نمیکنه در این مرحله هم نکته ی مهم همین هست که به موقع فتوتراپی و نور درمانی رو شروع کنیم .
تشخیص زردی به صورت چشمی :یک نکته ی خیلی مهم این است که یادمون باشه تشخیص قطعی و مورد اطمینان زردی فقط و فقط از طریق آزمایش امکان پذیره و اصلا به ارزیابی چشمی هیچ اطمینانی نیست چون به وفور دیده شده که حتی پزشک متخصص نوزادان هم گاها به صورت چشمی اشتباه تشخیص داده اند پس. تشخیص چشمی فقط میتواند معیار تشخیصی برای شروع زردی باشد همین نه اینکه به صورت چشمی تشخیص بدهیم عدد زردی اکنون چند است ، پس این ارزیابی گاها برای پزشک نوزادان هم قابلیت اشتباه دارد پس شما بعنوان پدر و مادر که جای خود دارید .بنابراین چه قبل از شروع درمان با دستگاه فتوتراپی و چه در حین آن و چه زمانی که میخواهید درمان را قطع کنید هرگز نگویید حس میکنم زردی نوزادم کمتر شده یا رفع شده حتما باید قبل از ترک بیمارستان یا تحویل دستگاه های فتوتراپی در منزل یک تست یا آزمایش بدهید و با مشاور یا متخصص نوزادان مشورت کنید که ببینید قطع یا ادامه درمان را توصیه میکنددر حین درمان هم باید آزمایش بدهید تا از سیر نزولی یا صعودی بودن عدد زردی مطمئنم شوید مخصوصا زمانی که با عدد بالای زردی نوزاد را شروع به درمان میکنید .نوزادی که عدد زردی اش بالا باشد یعنی از رنج متوسط بالاتر رفته و زردی به قسمت پایین تنه هم رسیده و احتمالا زردی از عدد ١٨ بالاتر هست میلی به خوردن شیر ندارد در واقع توان مکیدن سینه مادر را ندارد و کمی بی حال میشود کمتر گریه میکند و در کل نشانه های بیماری را در این نوزاد می‌بینید این نوزاد سریعا باید داخل دستگاه گزاشته شود البته لزوم به بستری ندارد و شرکتهای معتبری هستند که دستگاه های با تعداد لامپ بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهند تا زردی را کنترل کنید .
در چنین حالتی یادتان باشد به محض استفاده یک روز از دستگاه مجددا آزمایش دهید تا عدد زردی به دقت بررسی شود و اگر سیر نزولی داشت درمان در منزل را ادامه میدهید تا به عدد مورد نظر که زیر ده هست برسد .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر