یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

سالم سازی و قدرتمند کردن ریه ها با این مواد خوراکی

عکس, سالم سازی و قدرتمند کردن ریه ها با این مواد خوراکی
این روزها تقویت کردن ریه باید برنامه ی اصلی همه ی ما باشد. تقویت ریه به سادگی با بعضی از مواد غذایی انجام می شود. با این مواد غذایی ریه های خود را قدرتمند و پاکسازی کنید. ارتباط مستقیمی بین مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده و عملکرد ضعیف ریه وجود دارد، گفت: نیتریت‌های مورد استفاده در فرایند فرآوری و نگهداری گوشت ممکن است باعث التهاب و استرس در ریه‌ها شوند و در عین حال نوشیدن یک فنجان قهوه در وعده صبحانه برای ریه‌ها مفید بوده و کافئین ضدالتهاب است و پلی‌فنول‌های موجود در قهوه که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند نیز باعث کاهش استرس و التهاب می‌شوند. افراد بهتر است در این شرایط کرونایی از مصرف سوسیس و کالباس و سایر غذاهای چرب و آماده پرهیز کنند و کمبود ریزمغذی‌هایی مثل آهن و روی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.
۱- مواد دارای فیبر :
مطالعات متعدد نشان می‌دهد عملکرد ریه در افرادی که فیبر بیشتری می‌خورند، بسیار بهتر از کسانی هستند که فیبر مصرف نمی‌کنند و این فیبر را می توان در گندم سبوس‌دار، لوبیای پخته‌شده، دانه‌های چیا، گلابی و کلم بروکلی یافت.
غلات کامل : غلات کامل شامل برنج قهوه‌ای، نان گندم سبوس‌دار، ماکارونی سبوس‌دار، جوی دوسر علاوه بر اینکه دارای فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند، منبع خوبی از ویتامین E، سلنیوم و اسیدهای چرب ضروری بوده که برای سلامت ریه ضروری هستند و غلات تصفیه‌شده مانند آرد و برنج سفید، بسیاری از مواد مغذی خود را از دست می‌دهند.
گوجه‌فرنگی:
غنی‌ترین منبع لیکوپن است که با سلامت ریه ارتباط دارد و خوردن آن در صورت ابتلا به آسم می‌تواند التهاب مجاری هوایی را بهبود بخشد و در صورت داشتن بیماری انسداد ریوی مزمن احتمال مرگ را کاهش دهد.
هویج و کدوحلوایی و سبزی های سبز تیره:
اسفناج، برگ چغندر و برگ های تیره رنگ کاهو هم از منابع خوب ویتامین A هستند و توصیه می شود روزانه این سبزیجات برای حفظ ریه ها از ابتلا به کرونا مصرف شود و خوردن پیاز به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا نیز مفید است.
مغزها
مغزها ویتامین E را در اختیار بدن قرار می دهند که حاوی آنتی اکسیدان بوده و به کاهش التهاب کمک کرده، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و سلامت گلبول های قرمز را افزایش می دهند. این عمل باعث می شود اکسیژن بیشتری در بدن به گردش درآید و از انقباض رگ های خونی در ریه ها پیشگیری شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر