یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

مصرف قرص فیناستراید برای خانمها و دخترها

عکس, مصرف قرص فیناستراید برای خانمها و دخترها

همان طور که می دانید یکی از روشهای درمان طاسی و ریزش مو ، هم چنین رشد مجدد مو که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است قرص فیناستراید است که برای مردان و پسرها تجویز می شود. سوال این است آیا خانم ها هم می توانند این قرص را مصرف کنند ؟ قرص فیناستراید  برای زنان چه عوارضی دارد ؟ آیا قرص فیناستراید برای موهای بانوان هم مفید و اثر گذار است یا خیر ؟ در این پست از یاس فان تلاش شده است به این سوالها پاسخ داده شود.

آیا خانم ها هم می توانند قرص فیناستراید را مصرف کنند ؟ 

متاسفانه این دارو هیچ تاثیری روی ریزش موی خانم ها ندارد و مصرف آن اگر به تجویز پزشک برای اهداف دیگری باشد بی فایده است و خانم ها نباید این دارو را مصرف کنند. مصرف قرص فیناستراید برای مردان برای آلوپسی آندروژنیک که همان ریزش مو بدلیل هورمون جنسی مردانه است و همچنین جهت درمان بزرگی خوش خیم پروستات توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده اما استفاده فیناستراید برای زنان و بیماری هایی مانند پرمویی بدن و صورت (هیرسوتیسم) مورد تایید این سازمان نیست.تاثیر فیناستراید در درمان ریزش موی زنان به اثبات نرسیده است.

قرص فیناستراید  برای زنان چه عوارضی دارد ؟ 

بررسی نتایج مصرف این دارو در خانم‌ها نشان داده که فیناستراید نه‌تنها تاثیر مثبتی در کنترل ریزش موی خانم‌ها نمی‌گذارد، بلکه ممکن است خطرناک هم باشد. در دوران بارداری یا اقدام برای بارداری مصرف این دارو به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. حتی قبل از بارداری و در دوره آن نیز آقایان بهتر است مصرف دارو را متوقف کنند.

آیا قرص فیناستراید برای موهای بانوان هم مفید و اثر گذار است یا خیر ؟

خیر مصرف این قرص برای طاسی های مردانه است و زنان با مصرف آن فقط عوارض شدید آن را تجربه می کنند. این دارو کاملا دارویی مردانه برای ریزش مو است و می تواند تاثیرات بدی روی هورمون های زنانه بگذارد.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر