یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان ریزش موی ارثی با کافئین روغن نعناع و ماساژ

عکس, درمان ریزش موی ارثی با کافئین روغن نعناع و ماساژ
یکی از درمان های جدید و موثر ریزش موی ارثی برای مردان و زنان ، استفاده از محصولات موضعی حاوی کافئین است.
کافئین برای سلامت مو ها : کافئین می‌تواند با افزایش بیان پروموتر رشد مو با عنوان «فاکتور رشد شبه انسولین» تقسیم سلولی را تحریک کند و باعث افزایش طول ساقه مو شود. تحقیق روی چند شامپوی کافئین‌دار نشان داد که این ماده می‌تواند مقدار موهایی را که در حین شانه زدن ریزش دارند کاهش دهد و به‌خصوص در خانم‌ها روند ریزش مو را آهسته کند. در نتیجه استفاده موضعی از کافئین ممکن است به کاهش ریزش مو و رشد سریع موها کمک کند.قابل ذکر است که اکثر تونیک‌ها و شامپو ضد ریزش مو موضعی تقویت‌کننده رشد سریع مو، علاوه بر کافئین دارای ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی مثل آهن، روی و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶، روغن‌های اساسی و مواد گیاهی ارگانیک (مثل جینسینگ) هستند و علاوه‌بر آبرسانی پوست سر در سم‌زدایی آن نیز موثر هستند.
بهترین روغن ها برای تقویت مو : روغن نعناع در افزایش سرعت رشد مو موثرتر از ترکیب روغن جوجوبا و ماینوکسیدیل است. پس از روغن نعناع ، روغن اسطوخودوس و پس از آن روغن رزماری ممکن است به اندازه ماینوکسیدیل در بازیابی رشد مو موثر باشد. پس میتوان گفت بهترین روغن ها برای رویش موها روغن نعناع ، اسطوخودوس و رزماری می باشد.
تاثیر ماساژ پوست سر : تقویت گردش خون در فولیکول‌ها با ماساژ سر می‌تواند به تحریک رشد موهای سالم کمک کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ نشان داد که تا ۶۸.۹٪ احتمال افزایش سرعت رشد مو و تحریک رشد مجدد مو، پس از انجام ماساژ پوست سر برای دو بار در روز وجود دارد.
آموزش درست کردن روغن نعناع خانگی بهترین درمان ریزش موها: از آن جایی که گفته شد روغن نعناع بهترین روغن برای رویش مجدد موها و درمان ریزش مو می باشد طرز تهیه ی آن را برای شما در سایت یاس فان قرار داده ایم که انشالله مفید واقع شود.
عکس, درمان ریزش موی ارثی با کافئین روغن نعناع و ماساژ
مواد لازم
برگ های نعناع تازه
ظرف شیشه ای
روغن حامل (انواع روغن های خوراکی گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا روغن بادام)
دستور تهیه
برگ های نعناع تازه را از ساقه جدا کنید و خوب بشویید تا تمیز شوند. پس از شستشو، بگذارید خشک شوند و سپس آن ها را خرد کرده و کمی بکوبید تا روغن بیشتری تولید کنند. برگ های خرد شده ی نعناع را بریزید. روغن حامل را کمی گرم کنید و بر روی برگ های نعناع بریزید به گونه ای که کامل روی آن ها را بپوشاند. سپس درب ظرف را محکم ببندید، کمی هم بزنید و بگذارید ۲۴ ساعت در یک جای گرم و تاریک بماند. پس از ۲۴ ساعت، این روغن را از صافی رد کنید و مجددا برگ های تازه و خرد شده ی نعناع را به آن اضافه کنید. درب ظرف شیشه ای را ببندید و آن را در جای تاریک نگه دارید.این کار را ۵ تا ۶ بار تکرار کنید تا روغن به دست آمده قوی تر شود، پس از آن بگذارید به مدت ۲ هفته بماند تا روغن نعناع تهیه شود. روغن نعناع آماده است، آن را از صافی رد کنید، در ظرف شیشه ای تیره بریزید و به مدت ۶ ماه در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.روغن نعناع را از صافی رد کنید و در ظرف شیشه ای تیره بریزید.(نکته ای که بهتر است بدانید اینکه روغن نعناع را قبل از استفاده موضعی حتما با روغن حامل رقیق کنید چون می تواند پوست را تحریک کند.)

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر