یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

سحری چی بخوریم که تا اذان تشنه نشویم

عکس, سحری چی بخوریم که تا اذان تشنه نشویم

شربت بیدمشک
طبیعت عرق بیدمشک سرد و مرطوب است. به همین خاطر می‌تواند به حفظ تعادل بدن افرادی که مزاج گرم و خشک دارد کمک کند، از گرمازدگی جلوگیری کند و باعث رفع عطش در ماه مبارک رمضان و روز‌های گرم سال شود. گیاه بیدمشک آهن و فولیک اسید دارد و می‌تواند برای پیشگیری از کم‌خونی و تقویت بدن مفید باشد. علاوه بر این عرق بیدمشک به عنوان داروی مؤثر در تقویت قلب، آرام‌بخش و برطرف‌کننده درد و خستگی استفاده می‌شود.

شربت سکنجبین
خواص اصلی سکنجبین برطرف کردن تشنگی، غلبه بر طبع خشک و گرم بدن و معتدل کردن آن است. خوردن شربت سکنجبین بسیار برای روزه داران توصیه شده است، زیرا باعث می‌شود شما در طول روز احساس تشنگی و گرمازدگی نداشته باشید.

تخم شربتی
دانه‌های سیاه تخم شربتی شما را از تشنگی نجات خواهند داد. هنگامی که این دانه‌ها در آب قرار می‌گیرند لعاب می‌اندازد و آب را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل با ورود به معده فضای بیشتری را اشغال می‌کند و می‌تواند تا مدت‌ها شما را سیراب نگه دارد.

شربت کاسنی
بیشتر حجم عرق کاسنی را آب تشکیل می‌دهد و منبع ویتامین‌هایی همچون ویتامین K ،E ،B ۶ ،C و A است. عرق کاسنی دارای طبیعت سرد است و برای گرم مزاجان بسیار مناسب است، زیرا سبب مقابله با گرمی جات و معتدل کردن طبع می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر