یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آموزش ماسک خاک رس برای انواع پوست

عکس, آموزش ماسک خاک رس برای انواع پوست

اگر چه ماسک خاک رس خواص زیادی برای پوست دارد اما شما باید بدانید برای هر نوع پوست چه نوع خاک رسی استفاده کنید. اگر نوع پوست شما معمولی است باید از خاک رس سفید استفاده کنید . اگر پوست شما حساس و خشک است باید از خاک رس قرمز استفاده کنید و اگر پوست شما چرب است باید خاک رس بنتونیت کلسیم استفاده کنید.

برای پوستهای حساس و جوش دار از ماسک زیز استفاده می شود :

ماسک خاک رس و گلاب :ماسک خاک رس و گلاب، یکی از انواع ماسک خاک رس است که بسیار پر طرفدار و موثر است. همانطور که از نام این ماسک پیداست، برای تهیه آن، از دو ماده خاک رس و گلاب استفاده می شود. احتمالا خواص آنتی آکسیدانی بسیار قوی گلاب را می دانید. این ماده می تواند در درمان جوش و جوان سازی پوست شما تاثیر شگرفی بگذارد. خاک رس هم، به عنوان یک لایه بردار و جوان کننده پوست عمل می کند. ماسک خاک رس و گلاب می توانند در درمان جوش زیر پوستی موثر واقع شوند.در ساخت این نوع ماسک، از خاک رس قهوه ای استفاده می شود. خاک رس قهوه ای می تواند منجر به افزایش گردش خون در پوست شود. پاکسازی آلودگی ها و جذب چربی های اضافه، از دیگر مشخصه های این نوع خاک رس برای پوست است. برای تهیه ماسک خاک رس و گلاب شما به مواد زیر نیاز خواهید داشت.

مواد لازم جهت تهیه ماسک خاک رس و گلاب:

خاک رس قهوه ای: ۲ قاشق غذا خوری
آب لیمو ترش تازه: ۵ قاشق چای خوری
گلاب: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه:همه موارد نام برده را داخل یک ظرف ریخته و ترکیب کنید تا بافتی خمیر مانند به دست آورید. خمیر به دست آمده را به صورت یک دست بر روی پوست صورت خود پخش کنید. فراموش نکنید اطراف چشم و لب خود را به هیچ عنوان به ماسک آغشته نکنید. پس از پخش ماسک بر روی پوست صورت، ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا کاملا خشک شود. و سپس با آب سرد پوست خود را به طور کامل بشویید. سپس، به کمک یک مرطوب کننده ملایم، باکیفیت و مناسب با نوع پوست خود، آن را مرطوب کنید. توجه داشته باشید که اگر ماسک گلاب و خاک رس قهوه ای بیش تر از حد گفته روی پوست شما باقی بماند، می تواند منجر به خشک شدن و تحریک پذیری آن شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر