یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

تمیز کردن گاز شیشه ای برقی بدون خراب شدن آن

عکس, تمیز کردن گاز شیشه ای برقی بدون خراب شدن آن

هرگز برای تمیز کردن گاز شیشه ای خود از اسکاچ زبر یا سایر ابزار ساینده، استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است باعث خراش دائمی سطح رویی آن شود. هم چنین بهتر است از شیشه‌پاک‌کن استفاده نکنید! زیرا ممکن است به شیشه اجاق گاز آسیب برساند.

بررسی کنید صفحه‌های زیر مشعل ها قابل جدا شدن هستند یا خیر. اگر بله، آنها را بیرون آورده و شستشو دهید. در صورتی که زیادی کثیف هستند می‌توانید از جوش شیرین و سرکه همانگونه که برای تمیز کردن  گاز شیشه ای معمولی ، استفاده کنید.

رویه اجاق گاز برقی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. همچنین می‌توانید از اسکرابری که به کمک جوش شیرین و آب تهیه می‌کنید و حالت خمیری دارد، استفاده کنید. پس از بین بردن باقی مانده  مواد غذایی و چربی، سطح گاز را با یک پارچه تمیز خشک پاک کنید و سپس صفحات و کویل‌ها را دوباره وصل کنید.

می‌توان از سیب زمینی و نوشابه مشکی به راحتی برای تمیز کردن گاز شیشه ای استفاده کرد. کافیست پوست سیب‌زمینی را بگیرید. آن را به صورت حلقه‌ای برش دهید و روی لکه‌های اجاق گاز بکشید. نگران لکه‌های آب سیب‌زمینی نباشید. بعد از اتمام کار روی گاز، سرکه سفید اسپری کنید و با پارچه تمیز کنید. در تنها نیز کمی نوشابه روی سطح گازتان بریزد و چند دقیقه صبر کنید. در ادامه با پارچه مرطوب گاز را از نوشابه پاک کنید.

با این کار علاوه بر لکه‌زدایی و میکروب‌زدایی، شاهد درخشان‌تر شدن گاز نیز خواهید بود. همچنین روشی کم هزینه برای تمیز کردن گاز شیشه‌ای با ضررهای کمتر نسبت به شوینده‌های صنعتی است.

نکته مهم برای استفاده از شوینده‌های تجاری و صنعتی برای تمیز کردن گاز شیشه ای ، انتخاب درست از برند معتبر است. همچنین به دلیل فرمولاسیون قوی مورد استفاده در این شوینده‌ها، حتماً در حین کار باید از دستکش استفاده کنید.

خوشبختانه اکثر محصولات موجود در بازار به شکل اسپری هستند. بعد از پاشیدن مقداری کافی شوینده روی گاز، باید مدتی صبر کنید تا اثر خود را بر روی لکه‌ها و پسماندهای غذاهای سفت شده بگذارد. بعد از آن به راحتی و با یک اسفنج نرم می‌توان گاز را تمیز کرد. فراموش نکنید گازهای شیشه‌ای سریع لکه می‌شوند و برای همین بعد از تمیز کردن باید به سرعت با یک پارچه سطح گاز را خشک کرده تا لکه لکه نشود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر