یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

شش درمان خانگی سوزش سردل

عکس, شش درمان خانگی سوزش سردل

اگر شما دچار سوزش سر دل هستید به بیماری  رفلاکس دچار هستید. بهتر است قبل از مصرف ضد اسیدهای معروف چون فاموتیدین ، امپرازول یا پنتوپرازول از درمانهای خانگی استفاده کنید. برنامه غذایی مناسب درمان این بیماری است. هم چنین سوزش سر دل معمولا به هنگام خواب بدتر می‌شود زیرا دراز کشیدن به هنگام خواب می‌تواند این شرایط را بدتر و شدید تر کند. در این شرایط قانون جاذبه بر علیه شما کار می‌کند و بدن محتویات هضم شده را راحت تر به سمت مری می فرستد و همین امر باعث ایجاد سوزش سر دل خواهد شد.به همین خاطر بهتر است به هنگام خواب، سر خود را ۶ اینچ بالاتر نگه دارید. شما می‌توانید اینکار را با قرار دادن آجر، کتاب یا بلوک هایی زیر بالشت خود انجام دهید.

درمانهای خانگی :

درمان اول:

  • یک دوم قاشق چایخوری یا یک قاشق چایخوری جوش شیرین
  • یک لیوان آب تازه

ک دوم قاشق چایخوری یا یک قاشق چایخوری از جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کنید. آن را خوب هم بزنید و سپس بنوشید. شما می‌توانید در صورت نیاز این کار را تکرار کنید اما به خاطر داشته باشید که نباید از این محلول بیش از حد استفاده کنید.

همچنین از به کار بردن این محلول به صورت مداوم جدا خودداری کنید زیرا نمک بالایی دارد و می‌تواند عوارض جانبی همچون تورم و حالت تهوع را به همراه داشته باشد.


درمان دوم :

یک دوم پیمانه آب آلوئه ورا
طرز تهیه:

یک دوم پیمانه آب آلوئه ورا را به صورت سرد یا ولرم قبل از وعده غذایی خود بنوشید. به خاطر داشته باشید که آلوئه ورا می‌تواند به عنوان یک ملین عمل کند. بنابراین به دنبال برندی باشید که اجزای ملین آن حذف شده باشد.


درمان سوم :

سه قاشق چایخوری یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص
۶ الی ۸ اونس آب تازه
سه قاشق چایخوری یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و سپس بنوشید. شما می‌توانید اینکار را قبل از هر وعده غذایی، قبل از رفتن به رختخواب یا دو الی سه بار در طول روز تکرار کنید.

اگر احساس کردید رفلاکس اسید بدتر شده است، استفاده از سرکه سیب را متوقف کنید. مصرف بیش از حد سرکه سیب نیز می‌توانددردسرساز باشد.


درمان چهارم :

سه چهارم زنجبیل تازه
دو پیمانه آب
ابتدا زنجبیل را برش دهید و آن را در دو پیمانه آب بریزید. درب آن را بگذارید و به مدت سی دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. تکه‌های زنجبیل را خارج کنید یا اگر دوست داشتید اجازه دهید داخل آب باقی بماند. سپس چای آماده شده را در یک ظرف بریزید. بیست دقیقه قبل از وعده غذایی از این چای بنوشید.


درمان پنجم :

سه الی چهار عدد بادام

درست بعد از هر وعده غذایی یا بعد از خوردن هر ماده ای، بهتر است سه الی چهار عدد بادام بخورید. نیازی نیست بادام بیشتری بخورید. به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد بادام در برخی از افراد می‌تواند سوزش سردل را بیشتر کند. پس تعادل را رعایت کنید.


درمان ششم :

ه موارد زیر نیاز خواهید داشت:

یک قاشق چایخوری گل بابونه خشک شده
یک پیمانه آب جوش
عسل یا لیمو(اختیاری است)
طرز تهیه:
ابتدا در یک ظرف آب را بجوشانید. سپس حرارت را کم کنید. یک قاشق چایخوری بابونه خشک شده را در آن بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت ۴۵ ثانیه بجوشد. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید در همین حالت بماند. چای را در لیوان بریزید و در صورت نیاز کمی لیمو یا عسل به آن اضافه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر