یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علائم خروسک گرفتن کودک و درمان آن

عکس, علائم خروسک گرفتن کودک و درمان آن

کودکان زمانی به خروسک مبتلا می‌شوند که ویروس باعث تورم حنجره، تارهای صوتی و نای گردد. در ابتدا نای باریک‌تر می شود و سپس تارهای صوتی متورم خواهد شد و به هم نزدیک تر می‌شوند.

زمانی که حال کودک بد می شود و شروع به گریه کردن می‌کند، جریان هوا به هنگام تنفس از طریق حنجره عبور می‌کند. همین امر موجب ایجاد صدای بد در آن‌ها می‌شود.

خروسک یا کروپ به التهاب حلق، نای، برونش‌های اصلی اطلاق می‌شود.خروسک معمولا بعد از نیمه شب ایجاد می‌شود. این عفونت موجب بروز التهاب در داخل گلو می‌گردد، سپس منجر به مشکلات تنفسی و علائمی مانند سرفه به شکل «پارس سگ»، صدای خس‌خس و گرفتگی صدا خواهد شد.

علائم خروسک ممکن است خفیف، متوسط یا شدید باشد و معمولاً در هنگام شب تشدید می‌شود. اگر علایم موجود را برای پزشک توضیح دهید می‌تواند وجود چنین بیماری را تشخیص دهد.

زمانی که کودک شما در حال استراحت است و به هنگام تنفس صدای غیر عادی همچون سوت را می‌دهد و به سرعت نفس می‌کشد باید با یک پزشک تماس بگیرید.

در چنین شرایطی استفاده از مرطوب کننده ممکن است پاسخگو باشد. اگر استفاده از این مورد نیز کارساز نبود حتما با یک پزشک مشورت کنید. کودک شما ممکن است به استروئید یا اپی نفرین برای کاهش التهاب نیاز داشته باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر