یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علائم کمبود ب ۱۲ در بدن و غذاهای درمان گر

عکس, علائم کمبود ب ۱۲ در بدن و غذاهای درمان گر

کوبالامین یا همان ویتامین  B12 یکی از ویتامینهای بسیار مهم در بدن است. این ویتامین برای سلامت گلبول های قرمز خون و بافت های عصبی، عملکرد مغز بسیار بدن ضروری است. وقتی شما یک آمپول ویتامین  B12 که به رنگ قرمز است تزریق میکنید در صورت کمبود این ویتامین در بدن ،  حال بهتری را در چند ساعت آینده خواهید داشت .  این ویتامین بزرگترین ویتامین موجود است که متاسفانه بدن آن را ذخیره نکرده و باید به صورت روزانه این نیاز بدن را با خوراکی های طبیعی بر طرف سازید.

نوزادانی که کمبود ویتامین B12 دارند ممکن است حرکات غیر عادی همچون لرزش صورت، مشکلات رفلکسی، مشکلات تغذیه ای، تحریک پذیری و مشکلات رشد احتمالی را در صورت عدم درمان داشته باشند.

نشانه های کمبود این ویتامین در بدن :

زخم در دهان یا زبان
کاهش وزن
پوست رنگ پریده یا زرد رنگ
اسهال
مشکلات مرتبط با دوره های قاعدگی
یبوست
کاهش اشتها
تغییرات عصبی مانند بی حسی و سوزش دست و پاها
مشکل در حفظ تعادل
عفونتهای بی علت

منابع غذایی ویتامین B12:

وشت گاو،مرغ وبره
ماهی به خصوص تن و ماهی haddock
شیر، پنیر و ماست
برخی از محصولات مخمری
تخم مرغ

انواع شیر سویا و غلات صبحانه که با ویتامین B12 غنی شده اند

هشدار :

طبق گفته موسسه ملی سلامت، نوجوانان و بزرگسالان بالای ۱۴ سال باید ۲.۴ میکروگرم از این ویتامین را در روز مصرف کنند. زنان باردار به ۲.۶ میکروگرم و زنان شیرده به ۲.۸ میکروگرم از این ویتامین نیاز دارند.

مصرف زیاد ویتامین B12 باعث ایجاد مسمومیت نمی شود اما افراد باید قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک خود مشورت کنند. برخی از داروها ممکن است با این ویتامین تداخل داشته باشد. این داروها در برگیرنده متوفورمین، مهارکننده پمپ پروتون و آگونیست های گیرنده H2 است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر