یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

فراموشی لکنت زبان و مرگ تدریجی با قرص خواب زولپیدوم

عکس, فراموشی لکنت زبان و مرگ تدریجی با قرص خواب زولپیدوم

یکی از خطرناک ترین داروهای خواب آور که هرگز نباید به مدت طولانی مصرف شود زولپیدوم نام دارد .متاسفانه عوارض این دارو آنقدر زیاد است که اگر به مصرف آن اعتیاد پیدا کنید به سرعت دچار آلزایمر و بیماری های مخوفی خواهید شد. خیلی از افراد با مصرف این دارو لکنت زبان صرع یا بی خیالی شدید در حدی که زندگی آنها به خطر افتاده است را تجربه کرده اند. این دارو اعتیاد آور است و هرگز برای خوابی راحت آن را استفاده نکنید. بگذارید صادقانه تر بگوییم مصرف این دارو مرگ تدریجی است. به جای این دارو می توانید از خواب آورهای طبیعی یا در نهایت از ملاتونین هورمون خواب استفاده کنید.

اعتیاد به دارو در کمتر از دوهفته ایجاد می‌شود ولی زمانی فرد متوجه اعتیاد خود می‌شود که دارو را قطع کرده و دیگر نمی‌تواند بخوابد و با عوارض آن مواجه می‌شود.

موراد مصرف زولپیدم
زولپیدم معمولا در مواردی توصیه می‌شود که فرد نصف شب و یا در میانه خواب، بیدار ‌می‌شود و نمی‌تواند بخوابد (در دوزهای کم) در بعضی موارد برای آرام کردن افراد در مدت کوتاه قبل از عمل جراحی نیز استفاده می‌شود.

زولپیدوم چقدر در بدن ماندگار است؟
این قرص خیلی سریع اثر می‌گذارد، نیمه این دارو به طور میانگین یک ساعت و نیم است ولی تأثیر دارو تا ۸ ساعت نیز ممکن است ادامه داشته باشد. در بسیاری از افراد اثر این دارو پس از ۱۴ ساعت از بدن فرد خارج می‌شود ولی می‌تواند برای مدت طولانی می‌تواند در بدن فرد قابل‌تشخیص باشد.

آیا به امبین یا زولپیدوم نیاز دارید؟
شاید شما و پزشکتان به این نتیجه برسید که فعلا بهترین راه حل بی‌خوابی شما مصرف زولپیدم است، با این حال روش‌های غیر دارویی که اعتیادآور نیستند نیز وجود دارد که شما میتوانید استفاده کنید. وابستگی به دارو برای خوابیدن بهترین راه حل موجود نیست مخصوصا در طولانی مدت، باید مشکل زمینه‌ای را مد نظر قرار دهید و برای درمان آن تلاش کنید.

کم شدن حافظه، رفتار عجیب در خواب یا بعد از مصرف و اعتیاد به زولپیدوم از عوارض جانبی مصرف این دارو است بنابراین بهتر است با دستور و صلاح دید پزشک این دارو را مصرف کنید. اگر از مصرف کنندگان دارو هستند و ترجیح می‌دهید احساس طبیعی داشته باشید و علائم گیجی و خماری نداشته باشید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و دنبال دیگر روش‌ها ترک این ماده باشید. اگر بدون تجویز پزشک دارو مصرف می‌کنید هرچه سریع‌تر به دنبال پزشک و یا مرکز ترک اعتیاد باشید.

خطرات مصرف زولپیدم
این دارو تاثیر آنی دارد، فرد می‌تواند بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از مصرف تاثیر دارو را احساس کند. مصرف کننده می‌تواند در معرض خطر بروز واکنش آلرژیک این دارو قرار بگیرد حتی اگر در گذشته بدون هیچ مشکلی این دارو را مصرف کرده باشد.مصرف خارج از دستور پزشک زولپیدوم میتواند عوارض جبران ناپذیری بر روی سلامت مصرف کننده داشته باشد اما عمده ترین و خطرناک ترین عوارض مصرف زولپیدوم بر سلامت مادران باردار است، چرا که استفاده خارج از رویه این دارو در زمان بارداری نه تنها بر سلامت مادر بلکه بر سلامت جنین نیز تاثیر گذار است و در موارد بسیاری باعث سقط جنین خواهد شد.

عوارض آلرژیک شامل:
کوتاه شدن تنفس‌ها
انسداد مجاری تنفسی
حالت تهوع
استفراغ شدید

دیگر عوارض جانبی فوری بعد از مصرف داروی زولپیدوم عبارت‌اند از:

گیجی
هذیان
پرخاشگری
شلخته واری
خواب بیش‌ازحد
از دست دادن تعادل
حالت تهوع و استفراغ
از دست دادن هوشیاری

آیا زولپیدم اعتیادآور است؟
مصرف نادرست و خودسرانه این دارو می‌تواند موجب سوءمصرف و اعتیاد شود، حتی اگر یک عدد قرص بیشتر از میزان تجویزی استفاده کنید، گاهی افراد بعد از مدتی بدنشان به دوز تجویزی دکتر مقاومت نشان می‌دهد و برای اینکه بخوابند خودسرانه دوز مصرف را بالا می‌برند، در این شرایط فرد برای خواب به این دارو وابسته می‌شود و حتی بدون اطلاع پزشک میزان مصرف قرص را افزایش می‌دهد. این قرص را باید قبل از خواب مصرف کرد و خیلی زود به رخت خواب رفت، اما برخی افراد این دارو را حتی چند ساعت قبل از بخواب رفتن مصرف می‌کنند که مسئله باعث می‌شود شخص احساس سرخوشی کند و همچنین باعث از بین رفتن رفتار ناامنی و کم رویی در مصرف کننده می‌شود.

نشانه اعتیاد به زولپیدوم
تمایل شدید به مصرف دارو
نخوابیدن بعد از مصرف قرص برای لذت بردن از اثرات دارو
افسردگی و تحریک پذیری بعد مدتی از مصرف
تغییر روش مصرف
بیاد نیاوردن مکالماتی که قبلا داشته
مصرف با دوز بالاتر از دستور پزشک
مصرف کننده در ساعتی غیر از ساعت خواب خود از زولپیدوم استفاده می‌کند
گرفتن دارو از دیگران
مصرف کننده برای بدست آوردن داروی بیشتر به چند پزشک مختلف مراجعه می‌کند
دروغ گفتن در مورد علائم بیماری برای به دست آوردن داروی بیشتر
ترکیب با دیگر داروها و یا الکل برای تجربه دوباره و یا بالا بردن حس نشئگی
اجتناب از موقعیت‌هایی که فرد نمی‌تواند دارو را مصرف کند
عدم توانایی برای انجام مسئولیت‌ها به دلیل مصرف زولپیدوم
تنهایی و انزوا از دوستان و خانواده

توجه داشته باشید افرادی که در گذشته سابقه هر نوع اعتیادی داشته باشند بیشتر در معرض خطر اعتیاد به این دارو هستند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر