یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

فواید جوانه گندم برای تقویت مو و روش تهیه و مصرف آن

عکس, فواید جوانه گندم برای تقویت مو و روش تهیه و مصرف آن

جوانه گندم یکی از خوراکی های مفید برای تقویت موها و زیبایی پوست است. حتما آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.زمانی که گندم جوانه می زند، تغییر شکل داده و واکنش های شیمیایی صورت گرفته در حین جوانه زدن موجب افزایش املاح و ویتامین های درون آن می گردد.

طرز تهیه جوانه گندم :طرز تهیه جوانه گندم به این صورت است که مقدار ۲۰۰ گرم گندم را بعد از تمیز کردن خیس نموده و به مدت ۲ روز و هر روز آب آن را عوض کنید سپس داخل یک ظرف مانند آبکش ریخته و یک پارچه نمدار روی آن قرار دهید در گوشه از آشپزخانه قرار داده و تا زمانی که تمام گندم ها جوانه بزنند به پارچه با آب بپاشید تا نمدار بماند بعد از اینکه حدود ۵ میلیمتر جوانه زدند داخل یخچال نگهداری کنید

نحوه مصرف جوانه گندم برای مو چگونه است؟نحوه مصرف آن به این صورت است که هر روز ۲ قاشق غذاخوری گندم جوانه زده تازه را خوب له نموده و برروی موهای خود مانند ماسک بگذارید و همچنین به صورت روزانه همراه با غذاها و نوشیدنی ها میل کنید.

جوانه زدن در این ماده شگفت انگیز باعث ازدیاد پروتئین ها شده، نشاسته درون آن شکسته و به قندهای ساده گلوکز و ساکاروز تبدیل می گردد.جوانه گندم سرشار از ویتامین های A،B1،B6،B12،E است که همگی دارای فواید بسیاری برای جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن آن است همچنین نبایستی از مواد سودمند دیگری مانند اسید فولیک، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم و منیزیوم درون جوانه گندم غافل شد. از این مواد پس از اینکه جوانه به اندازه خود گندم رشد کرد می توان استفاده کرد.

ویتامین A

کمبود ویتامین A باعث خشک شدن پوست سر و در نتیجه ریزش مو می گردد. مصرف دز مناسب از ویتامین A باعث تقویت ریشه مو و روان شدن آن می گردد. همانطور که گفته شد جوانه گندم سرشار از ویتامین A است.

ویتامین B6 و B12

هر دو ویتامین B6 و ویتامین B12 برای رشد مو مناسب هستند. این ویتامین ها به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای سالم و درخشان شدن موها می باشند. با این حال این ویتامین ها قابل حل در چربی بوده و باید به مقدار مناسب مصرف گردد. در اصل ویتامین های B6 و B12 باعث گردش خون در پوست سر شده و مواد مغذی ضروری برای رشد موی سالم و قوی را فراوری می کند.

ویتامین E

ویتامین E گردش خون در بدن را بهبود بخشیده و رشد و تشکیل عروق خونی جدید که به رشد موها یاری می نمایند را تشدید می کند. به علاوه این ویتامین یکانتی اکسیدان قوی است.

اسید فولیک

معجزه دیگری از گروه ویتامین B است که به آن ویتامین های مو می گویند. این ویتامین نقش مهمی در ضخیم تر کردن مو دارد و از سفیدی زود رس مو جلوگیری می کند. تقریباً هر منبع که ویتامین B داشته باشد اسید فولیک هم دارد.

سلنیوم

محققین در خصوص ایجاد شوره معتقدند که کمبود ویتامین A موجب فراوری شوره می گردد. همچنین، کمبود سلنیوم و مس نیز می تواند موجب ایجاد شوره گردند. به همین دلیل سلنیوم در شامپوهای ضد شوره استفاده می گردد. حال با در اختیار داشتن جوانه گندم این منبع فراوان سلنیوم و ویتامین A به راحتی می توان از افزایش شوره سر جلوگیری کرد.

ید

ید موجود در مواد غذایی از عوامل مؤثر بر سلامت مو است و کمبود آن رشد مو را کند می کند.

با کمی تأمل می توان دریافت که تمامی مواد موجود در جوانه گندم کاملاً برای مو مفید بوده و بایستی از این نعمت خدادای بتوان استفاده کرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر