یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قدرتمند ترین آنتی هیستامین گیاهی بیخطر برای آلرژی و آسم

عکس, قدرتمند ترین آنتی هیستامین گیاهی بیخطر برای آلرژی و آسم

اگر نمیخواهید از قرص یا شربت های آنتی هیستامین شیمیایی با عوارض گسترده استفاده کنید بهترین داروی گیاهی با قدرت آنتی هیستامین بالا عرق زیره است. عرق زیره به طور شگفت آوری می تواند به عنوان یک آنتی هیستامین قوی بدن را از شر هیستامین خلاص کرده و تنگی نفس، سرفه و دیگر آثار حساسیت را از بین ببرد.

موارد احتیاط :

مصرف عرق زیره عوارض جدی ندارد . ولی این گیاه کاهنده قند خون است بنابراین افراد مبتلا به دیابت برای مصرف آن باید حتما با پزشک خود مشورت کنند. از طرف دیگر در انواع جراحی ‌ها کاهش قند خون ممکن است تداخل ایجاد کند . در نتیجه مصرف این گیاه تا چند هفته قبل از جراحی قطع کنید.

عرق زیره روی ترشحات هورمون تیروئید تاثیر دارد و سبب افزایش تولید این هورمون می شود و برای افرادی که پرکاری تیروئید دارند، مصرف آن باید با احتیاط و زیر نظر پزشک انجام شود. این عرق می تواند با با برخی از آنتی بیوتیک ها و دارو های کاهنده قند خون تداخل ایجاد کند.

عرق زیره دارای خواص بیشماری است که در زیر به آن اشاره کرده ایم :

رق زیره و درمان اختلالات تنفسی : مشکلات و اختلالات تنفسی از شایع ترین نوع بیماری هایی هستند که اکثر افراد را به خود دچار کرده است. عرق زیره مانند یک ترکیب ضد انعقادی و دفع کننده رفتار می کند و به از بین بردن مخاط توسط ریه کمک می کند.

عرق زیره و پیشگیری از ابتلا به دیابت: دیابت یا همان مرض قند به یکی از معضل های نگران کننده حوزه ی سلامتی تبدیل شده است. مصرف زیره به کاهش و تنظیم قند خون مبتلایان دیابت کمک موثری می کند.

عرق زیره و سلامت پوست: زیره دارای ویتامین E و آنتی اکسیدان است و موجب سلامت و جوانی پوست می شود . این گیاه به عنوان ماده طبیعی ضد پیری عمل می کند و با افزایش سرعت بازسازی سلول ها ی پوست موجب ترمیم زخم و درمان آکنه و چین و چروک می شود. همچنین زیره دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است و از عفونت پوستی جلوگیری می کند.

عرق زیره و جلوگیری از سرطان: زیره دارای ویتامین C و A و خواص ضد انعقادی و آنتی اکسیدانی می باشد . ویتامین C و A سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند .هم چنین مصرف زیاد ویتامین A و رتینول خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.

عرق زیره و درمان هموروئید: بالغ بر ۷۵ درصد از مردم هموروئید را تجربه کرده اند . هموروئید یا یبوست می تواند با مصرف عرق زیره درمان شود. این گیاه به دلیل فیبر بالایی که دارد می تواند دستگاه گوارشی را تحریک کند . هم چنین علاوه برآن با خواص ضد میکروبی و قارچی که دارد عفونت ناشی از هموروئید را ازبین می برد.

عرق زیره و کمک به هضم : عرق زیره با تحریک غده های ترشح کننده اسیدها، صفرا و آنزیم ها باعث بهبود هضم غذا می شود.

عرق زیره و تقویت سیستم ایمنی : ویتامین C از مواد ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف عرق زیره یکی از روش های ایده آل برای بالابردن سطح ایمنی و سلامت بدن است و از سکته قلبی و مغزی و فشار خون جلوگیری می کند.

عرق زیره و کاهش وزن : زیره حاوی تیموکینون است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که به کاهش وزن کمک می کند.با مصرف زیره، سوخت و ساز و کیفیت هضم غذا افزایش می یابد . این امر موجب کاهش چشمگیر وزن می شود.

عرق زیره و افزایش ادرار و سم زدایی: زیره دارای ترکیباتی مانند تیمول و فسفر، کومینالدئید و تیموکینون می باشد. گیاه زیره با این ترکیبات باعث بهبود عملکرد کلیه ها می شود. تیموکینون می تواند با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کند و باعث پاکسازی بدن شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر