یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نسخه طب سنتی برای بی تابی و خشم و لجبازی کودک

عکس, نسخه طب سنتی برای بی تابی و خشم و لجبازی کودک

اگر کودک شما بی قراری می کند و لجباز است و عصبانیت بی دلیل دارد علاوه بر کمک گرفتن از تکنیک های روانشناسی که در همین پست به آن پرداخته ایم از نسخه طب سنتی نیز استفاده کنید :

کودکی که بی قرار است  ، کم‌اشتهاست، ترشی‌ها را دوست دارد و از شیرینی و چربی متنفر است، بی دلیل عصبانی می شود ، دچار غلبه_صفراست.

برای درمان باید غذاهای گس‌مزه، آب انار و ترشیجات دیگر به او داد.

اما اگر کودک عصبی، #کم‌خواب و #بی‌خواب بود، ناخن می‌جوید، جیغ می‌کشید یا حتی خودزنی می‌کرد، دلیل آن #ضعف و #غلبه‌ی_سردی است.

برای درمان باید پسته، گردو و مخصوصا بادام، فسنجان و سوپ گندم بخورد.
ضمن آنکه دمنوش اسطوخدوس و عطرگرم شبانگاه بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

تکنیک های روانشناسی درمان کودکان بی قرار و لجباز :

الگوی خوبی از مهارت های مدیریت خشم باشید:

بهترین روشی که میتوانید به کودک مدیریت خشم بیاموزید، این است که به وی نشان بدهید درمواقع بروز خشم چطور برخوردی دارید. درصورتی که کودک شاهد عصبانیت شما باشد، احتمالا همین کار را هم خواهد کرد. ولی درصورتی که وی شاهد کنارآمدن شما با احساسات تان به روشی مهربانانه تر و ارام تر باشد، وی هم این شیوه را انتخاب خواهد کرد.اگرچه، اهمیت دارد که کودک را درمعرض بسیاری از مشکلات دوران بزرگ سالی که با آن مواجه اید، قرار ندهید، این که وی شاهد باشد که چطور خشم تان را مدیریت می کنید، بسیار مهم است. به مواقعی اشاره کنید که دچار حس ناکامی می شوید تا کودک متوجه شود که بزرگسالان هم گاهی دچار خشم میشوند .اشکالی ندارد مسأله در این سطح را با بچه مطرح کنید که:« عصبی شدم که ماشین جلویی نایستاد تا بچه ها از خیابان عبور کنند، ولی من ماشین را نگه می دارم تا بچه ها به سلامت از خیابان عبور کنند».

به زبان آوردن احساسات تان به کودک می آموزد که وی هم در مورد احساسات خویش صحبت کند.

رفع خستگی کنید

به محض آنکه کودک بداخلاقتان به وضعیت طبیعی برگشت و به حس خوشایندی رسید سعی کنید کم حوصلگی، عصبانیت و بداخلاقی احتمالی خویش را هم تخلیه کنید. برای این کار میتوانید سراغ سرگرمی ها یا فعالیتهای مورد علاقه تان بروید تا شما هم به ارامش برسید.

از شیوه توجه برگردانی استفاده کنید

حواس کودک خویش را پرت کنید. موقعی که کودکتان عصبانی است، حواس وی را با پیشنهاد یک چیز جدید پرت کنید یا محیط وی را عوض کنید. وی را بیرون ببرید یا به یک اتاق دیگر منتقل کنید.

برخورد جدّی داشته باشید

درصورتی که کودک در حال تکرار رفتاری است که احتمال آسیب بخود را دارد و شما قبلا از وی خواسته اید که این کار را نکند، با جدیت با وی برخورد کنید تا بفهمد در خصوص مسایل مربوط به سلامتی وی کاملا جدّی و انعطاف ناپذیر هستید.

عصبانیت، ذاتا بد نیست

آنچه عصبانیت را بد جلوه میدهد ، کار ناشایست ناشی از خشم است. در موقع عصبانیت با وی ارام حرف بزنید و از فریاد زدن بپرهیزید و کنترل خویش را حفظ کنید. بطور مشخص اشتباه وی را گوشزد کنید. به عنوان مثال بگویید:دخترم چه رفتار بدی داشتی، به چه دلیل برادرت را کتک زدی…

مواظب باشید که به فرزندتان بیش از حد بی توجهی نکنید

مطمئن شوید که کودکتان بخاطر عدم توجه شما دچار نق نق نشده است. برای یک کودک، توجه منفی مانند جواب والدین به یک کج خلقی، بهتر از توجه نکردن است. این عادت را در فرزندتان ایجاد کنید که در در برابر رفتارهای مثبتش به وی توجه نشان دهید. در مقابل، زمانیکه کودک میتواند خشم خویش را کنترل کند، وی را تشویق کنید و در صورت لزوم به وی پاداش دهید.درصورتی که وی بر رفتار ناشایست خویش اصرار کرد، برای وی جریمه هایی در نظر بگیرید. به عنوان مثال وی را از امتیازهایی محروم کنید. درصورتی که از هیچ کدام از این مراحل نتیجه نگرفتید، لازم است به مشاوران متخصص مراجعه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر