یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

نگهداری از طوطی برزیلی انواع بیماری ها و عکس های بامزه

عکس, نگهداری از طوطی برزیلی انواع بیماری ها و عکس های بامزه
در این پست قصد دارین پرورش یک   طوطی کوچکی بامزه  با بدنی سبز و کله‌ای نارنجی را به شما آموزش دهیم . بله طوطی برزیلی و نگهداری درست از آن .. جالب است بدانید این طوطی تنها پیش صاحبش نگه داشته شود به او خو می‌گیرد به ویژه هنگامی که با دست به او غذا داده شود.طوطی برزیلی در زبان فارسی نام‌های متعددی دارد و برخی به آن «طوطی کوتوله» و برخی به آن «طوطی عشق» و «لاو برد» می‌گویند.طوطی برزیلی پرنده‌ای کوچک است که اندازه آن بین ۱۳ تا ۱۷ سانتی‌متر و وزن آن بین ۴۰ تا ۶۰ گرم است.از مشخصات آن ضخامت بدن، کوتاهی دم، تیزی و بزرگی نسبی منقار می‌باشد. در طبیعت این پرنده به رنگ سبز است، اما گونه اهلی آن رنگ‌های بسیار متنوعی دارد.

بیماری های طوطی برزیلی

اسهال :این حالت معمولاً زمانی بیشتر اتفاق می‌افتد که شما یک طوطی برزیلی را خریداری می‌کنید ممکن است در اثر استرس وارد شده دچار اسهال شود. راه درمان آن دادن آنتی‌بیوتیک از طریق دامپزشک است.
سرماخوردگی:اگر دمای محل نگهداری پرنده شما سرد باشد و یا اینکه در معرض جریان هوا مانند کولر، درب و پنجره قرار بگیرد، احتمال سرماخوردگی و یا ذات‌الریه زیاد می‌شود.علامت‌های این بیماری شامل حالت خواب‌آلودگی بیش از حد، گرفتگی در سوراخ‌های بینی، آبریزش چشم‌ها، تنفس غیرطبیعی، کاهش میل به غذا، ضعف عمومی، اسهال، بستن مداوم یک‌چشم هستند.
پرکنی در طوطی برزیلی:در این بیماری پرنده پرهای خود را می‌کند و چهره بسیار زشتی به خود می‌گیرد.
پروستاریکولی:این یک نوع بیماری است که هنوز ناشناخته است و از پرنده‌ای به پرنده دیگر منتقل می‌شود. نشانه‌های آن کاهش وزن، استفراغ، تغییر در مدفوع و تورم هستند.
تب:این بیماری ممکن است از پرنده به پرنده و همچنین از پرنده به انسان انتقال یابد. علائم تب شامل: مشکلات تنفسی، عفونت چشم، حالت مایع شدن مدفوع، سستی و بی‌حالی عمومی هستند.
غیرطبیعی به نظر رسیدن منقار:این نوع بیماری برای طوطی برزیلی مهم است و علائم آن شامل ریختن پرها، بزرگ شدن پرها به‌صورت غیرطبیعی و همچنین ایجاد اختلالاتی در منقار است.
پولیوما:در این بیماری که عفونتی است، بال‌های طوطی به‌صورت غیرطبیعی رشد می‌کنند و علائم آن از دست ‌دادن اشتها، ورم کردن شکم، ناتوانی عضلانی و اسهال هستند.
کاندیدیازیس:زمانی اتفاق می‌افتد که شما مشاهده می‌کنید که دستگاه گوارش طوطی دچار اختلالاتی شده است که علائم آن ضایعات در دهان و گلو، استفراغ و بی‌میلی به آب و غذا است.
مشکلات تنفسی:مشکلات تنفسی یکی از شایع‌ترین بیماری های طوطی برزیلی است. علائم این بیماری خس‌خس کردن موقع تنفس، دشواری در تنفس، تنفس از طریق منقار باز و عطسه کردن هستند.
عدم تعادل:در این نوع بیماری طوطی توانایی تعادل خود را روی میله از دست می‌دهد و ممکن است در طول روز چندین بار از روی میله بی‌افتند که قطعاً دچار بیماری عدم تعادل شده است.
بیماری‌های پا:زمانی که پای طوطی برزیلی شما حالت پوست‌پوست شدن دارد و یا پرهای ران آن ریخته شده است دچار بیماری های پا شده است.
بیماری‌های چشم:در این نوع بیماری چشم‌ها دارای تورم هستند و شفافیت چشم‌ها از بین رفته است.
بیماری‌های سر:اگر طوطی برزیلی در طول روز بیش از اندازه سرخود را تکان می‌دهد دچار این بیماری شده است.
افسردگی:علائم این بیماری شامل، پرهای پف‌کرده، ازدست‌دادن اشتها، تغییر مدفوع، کج‌خلقی، پَر کندن، پرخاشگری، تغییر در آواز و صدا، سروصدا کردن مداوم.
علائم بیماری‌های طوطی برزیلی که باید از آن آگاه باشید این است که طوطی شما گوشه‌گیر شده است. پرها شکسته و یا پرهایش بی‌رمق شده است.از دیگر علائم بیماری می‌توان اشاره کرد که پرنده برای مدت طولانی با چشمان بسته نشسته، چشم‌ها آبریزان یا کسل‌کننده هستند. آبریزش بینی از دیگر علائم بیماری طوطی برزیلی است.در این زمان خواب آن‌ها زیاد می‌شود و علاقه خود را از دست می‌دهند و در ظرف غذا باقی می‌مانند. مدفوع ممکن است تغییر رنگ بدهد و شل باشد اگر طوطی شما سالم باشد مدفوع آن سفید مایل به خاکستری است.همچنین جوش زدن در ناحیه دم، افتادن از جایگاه، تنفس عجیب، عطسه و خاراندن بیش از حد خود نشانه‌های بیماری طوطی شما هستند که باید سریعاً برای تشخیص بیماری به دامپزشک مراجعه کنید.

نشانه‌های خوشحالی و عدم بیماری در طوطی برزیلی:

زمانی که آواز می‌خواند، صحبت می‌کند و سوت می‌زند اینها نشانه‌های واضحی هستند که پرنده شما روحیه شاد دارد و کاملاً راضی است.

آیا قفس نقشی در بیماری طوطی برزیلی دارد؟

طوطی برزیلی پرنده‌ای بسیار فعال است بنابراین قفسی که فضای زیادی را برای آن‌ها فراهم کند مناسب است. توصیه می‌شود که به ‌ازای هر جفت پرنده حدود چهار نشیمن، ظرف آب و غذا و فضای مناسب برای حمام در نظر گرفته شود.اندازه طول، عرض و ارتفاع قفس حداقل ۶۰ است که قطعاً هر چه این اندازه بیشتر باشد باعث شادی بیشتر طوطی برزیلی می‌شود.قفس را روی یک‌پایه یا بر روی دیوار در سطح چشم قرار دهید. حتماً مطمئن باشید که قفس پرنده شما دارای نور کافی و تهویه مناسب است.قفس طوطی شما باید دور از درها و پنجره‌ها قرار بگیرید تا در معرض نور خورشید نباشد و دمای قفس بالا نرود. اما برای احساس امنیت برای طوطی برزیلی خود در نزدیکی یک دیوار قفس آن را قرار دهید.برای راحتی و عادت دادن پرنده خود به قفس، پیشنهاد می‌دهیم مقاله عادت دادن طوطی به قفس را مطالعه فرمایید.
نکات برجسته:اگر قفس را در اتاق تاریک قرار دهید باعث تغییر رفتار و حتی بیماری طوطی برزیلی خواهد شد.دمای قفس طوطی باید معتدل باشد و در حدود ۲۴ درجه سانتی‌گراد مناسب است.آشپزخانه هم از دیگر مکان‌هاست که طوطی برزیلی بسیار به بو حساس می‌باشد و می‌تواند منجر به بیماری آن شود.
توجه داشته باشید که دود سیگار و قلیان برای این پرنده زیبا بسیار کشنده و خطرناک است.
علائم بیماری مربوط به دما
طوطی برزیلی وقتی‌که سرماخورده می‌شود برای مدت طولانی کرک می‌شود و حالت تنگی نفس پیدا می‌کند.
برای جلوگیری از بیماری های طوطی برزیلی مربوط به دما توصیه می‌شود که قفس پرنده خودتان را در شب بپوشانید.به‌طورکلی طوطی برزیلی مکان‌های ویژه استراحت را دوست دارد پس نسبت به قفس پرنده خود تمهیدات لازم را انجام دهید.مراقبت‌های اساسی قفس برای جلوگیری از بیماری های طوطی برزیل شامل تمیزکردن، تعویض روزانه ظرف آب و غذا است.از روزنامه ساده می‌توان برای ته‌چین قفس استفاده کرد و به طور روزانه آن‌ها را تعویض کرد.قفس را باید هر هفته با آب گرم و صابون و همچنین با ضدعفونی‌کردن قفس آن‌ها از بیماری های طوطی برزیلی ممانعت کرد.
هر زمان که نشیمن و یا وسایل بازی کثیف شدند، آن‌ها را بشویید و خشک کنید.
این نوع پرندگان به همسر خود وفاداری شدیدی دارند. جدا از اینکه آن‌ها رفتار خوبی با جفت خود دارند اما با دیگر پرندگان ممکن است بسیار پرخاشگر باشند.نباید تعداد چند جفت طوطی‌های برزیلی را باهم در یک قفس نگهداری کنید زیرا آن‌ها با یکدیگر می‌جنگند.این پرندگان زیبا در تمام طول روز در حال پچ‌پچ کردن هستند. اگر با صدای ناگهانی وحشت‌زده بشوند و یا اگر شکارچی بالقوه‌ای را مشاهده کنند در جعبه لانه خود پنهان می‌شوند.دلیل گازگرفتن
برخی افراد بر این باورند که هنگامی‌که پرنده آن‌ها را گاز می‌گیرد یکی از بیماری های طوطی برزیلی است. اما به‌طورکلی طوطی‌ها حیوانات وحشی هستند و دارای صفات غریزی هستند.
گاز گرفتن یک رفتار کاملاً طبیعی برای طوطی برزیلی است و ما به‌عنوان مراقبان آن‌ها باید در درک دلیل گاز گرفتن آن‌ها کار کنیم تا بتوانیم از این حرکت آنان جلوگیری کنیم. یک دلیل مهم برای گازگرفتن ترس و یا بی‌اعتمادی به انسان است.
آیا نشانه‌های استرس طوطی برزیلی را می‌دانید؟
زمانی که پرنده شما فشار زیادی به میله‌های قفس وارد می‌کند، خودزنی می‌کند، پرخاشگری دارد، بی‌میلی به غذا، تغییر در آواز، رفتار تکراری، ترس و خستگی دارد از نشانه‌های داشتن استرس در پرنده شما است. پرهای پف‌کرده همیشه نشانه بیماری نیست.
طوطی برزیلی زمانی که می‌خواهد خود را گرم نگه دارد و یا برای آرامش بیشتر در خواب پرهای خود را به حالت پف‌کرده درمی‌آورد که جای نگرانی ندارد.
قرمز شدن طوطی برزیلی نشانه چیست؟
اگر پرنده شما در این حالت همراه با مدفوع سبز رنگ باشد احتمال زیاد طوطی برزیلی شما دارای بیماری کبد است.
می‌دانید چه چیزهایی برای پرنده شما کشنده هستند؟
مسمومیت
غذای ناسالم
سیم‌های برق
پنکه‌های سقفی
اسباب‌بازی‌های غیراستاندارد پرندگان
آینه
نشانه‌های آسیب دیدگی پرنده
لنگ‌لنگان راه می‌روند، زوزه می‌کشند، کمی چهره غمگین دارند، وقتی می‌خواهید زخم آن‌ها را درمان کنید گریه می‌کنند یا فریاد می‌زنند.
گاهی اوقات هم بال خود را در یک زاویه عجیب نگه می‌دارند. اما اغلب آن‌ها به شما فقط نگاه می‌کنند و هیچ عکس‌العملی هم ندارند.
آیا تلویزیون باعث بیماری می‌شود؟
از آنجا که پرندگان به طور طبیعی به صداها و رنگ‌های مختلف علاقه‌مند هستند، تلویزیون می‌تواند گزینه مناسبی باشد و هیچ بیماری ایجاد نمی‌کند؛ اما در نظر داشته باشید که صدای آن را خیلی زیاد در کنار پرنده خود قرار ندهید زیرا ممکن است به گوش آن آسیب برساند.
تأثیر مراقبت و تغذیه در بیماری‌ها
بیشتر طوطی‌های برزیلی دوست دارند حمام خود را در ظرف‌های سفالی مسطح و با پاشیدن آب بر روی بدنشان انجام دهند. آن‌ها دوست دارند زمانی که حمام می‌کنند از آب ولرم استفاده کنند.
اگر از ظرف حمام برای طوطی خود استفاده می‌کنید، خواهید دید که طوطی شما بر روی لبه ظرف قرار می‌گیرد و سر و بالاتنه خود را در آب فرومی‌برد و بال‌هایشان را می‌زنند.
ظرف آب یا وان حمام باید به‌اندازه‌ای سنگین باشد که طوطی شما نتواند آن را برگرداند. عمق وام حمام آن‌قدر زیاد نباشد که پرنده در داخل آب فرو رود.
آن‌ها این نوع حمام را به داخل آب ترجیح می‌دهند. طوطی برزیلی معمولاً از ناخن‌ها و منقار خود از طریق جویدن نگهداری می‌کند. بااین‌حال، در مورد اصلاح ناخن و کوتاه کردن منقار با دامپزشک پرنده خود مشورت کنید.
هفته‌ای دو الی سه بار با یک دستمال نرم و لطیف که با آب گرم خیس شده است، به‌آرامی گوشه چشمان پرنده خود را تمیز کنید.
طوطی برزیلی از بذر، توت، میوه، دانه، علف، جوانه برگ و محصولات کشاورزی شامل انجیر و ذرت تغذیه می‌شود.

تغذیه

انواع دانه‌های خوراکی مثل ارزن، تخم آفتاب‌گردان یا ترکیب دانه‌ها روزانه حدود یک تا یک و نیم قاشق چایخوری باشد. به یاد داشته باشید که دانه‌های خوراکی بسیار چرب هستند و نباید بیش از اندازه به طوطی داد.باید به این نکته توجه کنید که طوطی برزیلی شما ۶۰-۴۵ گرم نیاز به خوراک روزانه دارد که شامل مخلوطی از ویتامین‌ها و انواع مکمل‌ها است.به یاد داشته باشید که به طوطی برزیلی خود آووکادو، سیر، پیاز، شکلات، قهوه، چای، غذاهای فست‌فود، غذاهای شیرین یا شور، غذاهای چرب یا سرخ شده برای طوطی برزیلی خطرناک هستند و به‌هیچ‌عنوان نباید به آن‌ها داده شود.سبزی‌هایی مانند هویج، کلم بروکلی، کدو سبز، کدوحلوایی، سیب‌زمینی پخته شده برای طوطی برزیلی عالی هستند.توت‌فرنگی، بلوبری، تمشک میان وعده خیلی مفیدی برای طوطی برزیلی شما محسوب می‌شوند و کاملاً بی‌خطر هستند.اگر در خانه از پرندگان نگهداری می‌کنید و یکی از این پرندگان عروس هلندی است. ما برای شما از غذاهای مناسب عروس هلندی را در مطلبی جمع آوری کرده‌ایم. خواندن آن را از دست ندهید.
عسل یک شیرین‌کننده طبیعی است و می‌تواند برای انسان مفید باشد اما برای پرندگان مفید نیست. عسل حتی با بهترین کیفیت برای پرندگان مخصوصاً طوطی برزیلی کشنده است.
ظرف غذا و آب
برای جلوگیری از بیماری های طوطی برزیلی باید در ظرف‌های سفالی یا چینی به او غذا و آب بدهید. دلیل آن این است که طوطی برزیلی ظروف پلاستیکی را می‌جوید و این می‌تواند برای آن کشنده باشد. در طول روز حتماً آب‌های ظرف پرنده خود را به طور مرتب تعویض کنید.
نشانه‌های در حال مرگ طوطی برزیلی
کاهش یا افزایش اشتها، افزایش ادرار، افزایش نوشیدن، تغییرات پر یا پوست، ترشحات زیاد از بینی یا چشم، استفراغ، عطسه زدن یا خس‌خس نفس کشیدن، لنگیدن، پرهای پف‌کرده، رفتار ناگهانی مانند گازگرفتن یا فریاد زدن، کاهش سطح فعالیت، تغییر صدا.
از دیگر موارد می‌توان به تغییر در توانایی پرواز، صرف زمان بیشتر در پایین قفس، ضعف یا ناتوانی در نشستن، منقار بیش از اندازه رشد کرده یا تغییر رنگ داده است، بال یا بال‌ها آویزان است، اسهال و کاهش یا افزایش وزن اشاره کرد.
عکس, نگهداری از طوطی برزیلی انواع بیماری ها و عکس های بامزه عکس, نگهداری از طوطی برزیلی انواع بیماری ها و عکس های بامزه عکس, نگهداری از طوطی برزیلی انواع بیماری ها و عکس های بامزه عکس, نگهداری از طوطی برزیلی انواع بیماری ها و عکس های بامزه عکس, نگهداری از طوطی برزیلی انواع بیماری ها و عکس های بامزه

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر