یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

همه چیز درباره فنوفیبرات داروی کاهش تری گلیسیرید

عکس, همه چیز درباره فنوفیبرات داروی کاهش تری گلیسیرید

فنوفیبرات بیشتر برای کاهش تری گلیسیرید به کار می‌روند. هرگز داروی فنوفیبرات را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید. داروی فنوفیبرات را بیش از دوز تجویزشده توسط پزشک ، مصرف نکنید.زیرا دچار کاهش قند خون می‌شوید.بهترین زمان مصرف قرص فنوفیبرات، هم صبح یا شب خوردن آن با توجه به مکانیسم آن خیلی فرقی نمی کند ولی باید با معده پر مصرف شود یعنی بعد از صبحانه، ناهار یا شام باید مصرف شود .

موارد هشدار :

در صورت حاملگی و یا در صورتی که به نوزاد خود شیر می‌دهید.
در صورتی که هر گونه مشکل کبدی و یا کلیوی دارید.
در صورتی که مشکلات مثانه و یا پانکراسی دارید.
در صورتی که تیروئید کم کاری دارید.
اگر از سایر داروها استفاده می‌کنید. این داروها شامل تمام داروهای در دسترس است، چه برایتان تجویز شده است و چه بدن تجویز پزشک آن را مصرف می‌کنید نظیر داروهای گیاهی و داروهای مکمل.
اگر نسبت به دارویی آلرژی و حساسیت داشته‌اید. به ویژه اگر نسبت به دارویی به نام کتوپروفن حساسیت داشته‌اید.

عوارض جانبی احتمالی داروی فنوفیبرات
تمام داروها در کنار تأثیرات مثبتشان، می‌توانند مسبب عوارض ناخواسته‌ای در بدن شوند. هر چند که این عوارض در همه افراد به وجود نمی‌آید. اگر پس از دریافت دارو تغییری منفی در وضعیت سلامتی شما پدید آمد بهتر است که با پزشک خود مشورت نمایید. بسیاری از عوارض ممکن است با علائم سایر بیماری مشابهت داشته باشد.
• سوء هاضمه، شکم درد، نفخ و کسالت: غذاهای ساده مصرف کنید و از خوردن غذاهای تند و پرچرب خودداری نمایید.
• اسهال: آب فراوان بنوشید تا آب بدن تأمین شود.
• سردرد: از پزشکتان بخواهید که یک مسکن مناسب تجویز نماید.
• خستگی، مشکلات تعادلی: در این شرایط از رانندگی کردن و کار با ابزار خودداری نمایید.
• کهیرهای خارش دار پوستی: از یک کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده نمایید. در صورت آزار دهنده شدن با پزشک مشورت نمایید.
نکته مهم: در صورتی که دچار هر نوع درد عضلانی شدید به خصوص در رگ‌هایتان در اسرع وقت به پزشک اطلاع دهید.

تفاوت جم فیبروزیل و کپسول فنوفیبرات ؟
درمورد تفاوت قرص فنوفیبرات و جم فیبروزیل ، این را باید گفت که جم فیبروزیل یک سری تداخلات دارد که فنوفیبرات ندارد یا کمتر دارد مثلا برای بیماری که آتروواستاتین ، روزو واستاتین، سیم واستاتین یا دارویی از این دسته واستاتین ها مصرف می کند ما نمی توانیم جم فیبروزیل بگذاریم ولی با رعایت ملاحظات زمانی و فاصله زمانی می توانیم فنوفیبرات را بگذاریم .
پس یکی از اصلی ترین تفاوت هایشان در واقع تفاوت در تداخلاتشان هست و یکی دیگر از تفاوت های آنها در پروفایل عوارض آنها است در واقع برای یک سری ها که جم فیبروزیل به خاطر عوارضش منع مصرف دارد می توانیم فنوفیبرات را جایگزین کنیم .

فنوفیبرات و قند خون
برای کاهش قند خون توسط قرص فنوفیبرات مرجع قوی که منبع علمی داشته باشد وجود ندارد ممکن است مقداری قند خون را کاهش بدهد اما هیچ مرجع علمی وجود ندارد که ما برای کاهش قند خون بخواهیم فنوفیبرات را استفاده کنیم.

فنوفیبرات کبد چرب
برای کبدچرب هم لزوما همیشه نیازی به دارو ندارد ولی مواقعی که به دارو درمانی احتیاج داشته باشد با توجه به فاکتور های کبدی و آزمایشاتی که در فاکتورهای چربی داده می شود ، می شود ازقرص فنوفیبرات استفاده کرد.

فنوفیبرات و لاغری
داروهایی که برای چربی استفاده می شود با مکانیسم های غیر مستقیم تقربا همه ی آن‌ها روی لاغری تاثیرگذار هستند ولی اینکه بخواهیم برای لاغری استفاده کنیم به این شکل نیست یعنی حتی باعث لاغری هم شود این مصرف علمی نیست.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر