یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

پیده پیتزایی ترکیه را چگونه در منزل درست کنیم

عکس, پیده پیتزایی ترکیه را چگونه در منزل درست کنیم

برای این غذا شما به مواد زیر نیاز دارید :

½ فلفل دلمه ای رنگی
خمیر مایه ۱ قاشق مرباخوری
آرد ۲ لیوان
آب ولرم ۱ لیوان
کره نرم ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱ قاشق مرباخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
سوسیس ۲ عدد
قارچ ۶ عدد
زیتون به مقدار کافی
پنیر پیتزا به مقدار کافی

خمیر مایه را به همراه یک سوم آب ولرم و ۱ قاشق چایخوری از مقدار شکر درون یک لیوان ریخته و مخلوط می کنیم، سپس روی آنرا با درپوش می پوشانیم تا استراحت کند. آرد را ۳ مرتبه الک کرده و به همراه نمک و مابقی شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا نصف زرده تخم مرغ را برای رومال کنار می گذاریم و مابقی آنرا به کاسه حاوی آرد اضافه کرده و هم می زنیم.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه زمانی که خمیر مایه به عمل آمد آنرا به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا خمیر درون کاسه شکل بگیرد. در ادامه باقی مانده آب ولرم را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری چسبنده حاصل شود.خمیر به دست آمده را روی سطح کار گذاشته و به خوبی ورز می دهیم تا چسبندگی آن از بین برود، سپس روغن و کره را کم کم به آن اضافه کرده و به ورز دادن ادامه می دهیم تا کره و روغن جذب خمیر شوند.

حالا خمیر را چانه می گیریم و روی آنرا با کیسه فریزر چرب شده می‌ پوشانیم، سپس اجازه دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود و پس از آن از خمیر چانه های ۶۰ گرمی جدا می کنیم.حالا مجددا روی چانه ها را با پلاستیک فریزر چرب شده می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه استراحت کنند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ نسوز می پوشانیم. در ادامه چانه ها را روی کاغذ نسوز گذاشته و با دست پهن می کنیم و خمیر را به شکل قایق فرم می دهیم و اطراف آنرا جمع می کنیم.حالا لبه های خمیر را با زرده تخم مرغ باقی مانده رومال کرده و به دلخواه مقداری کنجد روی آنها می‌ پاشیم، سپس درون خمیر را با مقداری پنیر پیتزا کاور کرده و مقداری فلفل دلمه ای، سوسیس، قارچ و زیتون روی آنها می ریزیم.

حالا لبه های خمیر را با زرده تخم مرغ باقی مانده رومال کرده و به دلخواه مقداری کنجد روی آنها می‌ پاشیم، سپس درون خمیر را با مقداری پنیر پیتزا کاور کرده و مقداری فلفل دلمه ای، سوسیس، قارچ و زیتون روی آنها می ریزیم.سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم پیده ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و پیده ها را به همراه سس سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر