یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

چند اسم شیک و خاص دخترانه و پسرانه

عکس, چند اسم شیک و خاص دخترانه و پسرانه

نشر اختصاصی یاس فان – اگر در انتخاب اسم برای فرزند خود خیلی حساس هستید به این اسامی هم فکر کنید . چند نام شیک و خاص برای دختر و پسر :

 

دخترانه

شانلی :

ویژگی منحصر به فردی که این اسم دارد تعداد فراوانی آن در ایران می باشد، در حال حاضر تنها ۳۰۰ کودک این نام را دارند و یک اسم خیلی خاص می باشد. یکی دیگر از مزایای آن نوع تلفظ و آواهایی که دارد می باشد و می تواند برای فرزند های بعدی شما انتخاب اسم را راحت کند.

 نوژین

این نام دخترانه زیبا که ریشه ای فارسی در ثبت احوال دارد از دو بخش نو (جدید) و ژین (زندگی) تشکیل شده و به معنی زندگی تازه می باشد.

دیبا : در حال حاضر ۵ هزار و ۳۴۶ نفر در ایران به این نام هستند که تقریبا می‌توان گفت، تعداد بسیار کمی است.

فرنیان 
این نام دخترانه ایرانی ریشه ای کاملا فارسی دارد و دارای معانی مختلفی مثل ابریشم و حریر و دختری که دارای جسمی بسیار لطیف و زیباست، می باشد. از نظر فراوانی تعداد اسم در ایران می توان گفت در حد نرمال می باشد و تعداد کودک خیلی زیادی به اسم نامگذاری نشده اند. این اسم خیلی شبیه به اسامی محبوبی مثل پرنیان و پرسیان می باشد.

راشین:

اش (یک درخت فوق زیبا با شاخه و برگی منحصر به فرد در ایران است) + پسوند (ین) ترکیبی را تشکیل می دهد که معنی آن سرسبز و خرم می باشد همچنین در زبان کردی به معنای جوی آب می باشد. با استناد به آمار سال ۹۴ تقریبا ۲۰۰۰ کودک به اسم راشین نامگذاری شده اند که تعداد نرمالی است و نمی شود گفت که این اسم خیلی خاص است اما واقعا آوای زیبایی دارد.

آیتین : جنسیت این اسم، دخترانه و تلفظ آن” آیْتین” است. این نام به زبان انگلیسی : ay tin و تلفظ آن aٓy” “tin است. همچنین، ریشه‌ی این نام ترکی و‌ عدد ابجد آن  ۴۷۱ است.

محلا :
لفظ به فارسی : محَلّا
نام به انگلیسی : Mohalla
تلفظ به انگلیسی : mohallā
ریشه نام : عربی

آرشیدا

یعنی بانوی درخشان آریایی یا بانوی آراسته و درخشان، همانطور که از معنی این نام زیبای ایرانی پیداست کاملا یک نام شایسته برای کودک دختر شما می باشد. از نظر فراوانی در ایران تا به امروزی چیزی در حدود ۱۱ هزار نفر این نام زیبا را برای کودک خود انتخاب کرده اند.

 پارلا 
این نام دخترانه شیک و خوش آوا از جمله اسامی است که افراد زیادی از آن خبر ندارند و فراوانی آن در ایران فقط ۱۳۰۰ نفر می باشد. ریشه نام کاملا ترکی می باشد اما بد نیست بدانید که پارلا یکی از دهستان های شهر مادرید نیز می باشد.

پسرانه:

آرتام : نام پسرانه آرتام در ثبت احوال به معنی «دارای نیروی راستی» می باشد. این اسم از نظر فراوانی خیلی خاص می باشد و کودکان کمی نام آرتام را دارند.

رامان :

در زبان فارسی برای نام رامان معانی مختلفی وجود دارد و از جمله اسامی نیست که فقط یک معنای خاص داشته باشد. این اسم از یک جهت معنی سازگاری و موافق بودن می دهد و از جهت دیگر به معنای شادی و خوشحالی می باشد. البته در ایران قدیم روز ۲۱ ام هر ماه را نیز به اسم نامگذاری می کردند.

هوراد : نام پسرانه هوراد ریشه ای کاملا فارسی دارد و از دو بخش هو + راد تشکیل شده است، هو به معنی خوب و راد به معنی جوانمرد است پس اگر این دو را به هم بچسبانیم نتیجه می گیرید که معنی این اسم «جوانمرد خوب یا نیک» می باشد. البته می توان از کلمه مرد نیکنام نیز استفاده کرد.

رسا:

این نام فارسی به معنای واضح، شیوا و پخته می باشد اما از نظر ادبیات کنایه از شخص بلند قد می باشد. در ثبت احوال به ویژگی صدایی که به خوبی قابل شنیدن باشد رسا گفته می شود. میزان فراوانی این نام در ایران چیزی در حدود بیش از ۳۰۰۰ کودک می باشد.

آروان:

یک اسم پسرانه خاص با ریشه ای لری است که این روزها محبوبیت زیادی بین والدین پیدا کرده است.

شنتیا:

لقبی است که ایرانی های باستان به حضرت علی (ع) داده اند. به عده برخی این نام ریشه عبری دارد اما عده دیگری بر این باورند که در کتاب های قدیمی فرهنگستان فارسی این نام وجود دارد و به هیچ وجه ریشه آن عبری نمی باشد

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر