یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش حلوای نارگیلی فوق مجلسی

عکس, آموزش حلوای نارگیلی فوق مجلسی

برای درست کردن این حلوای بسیار خوشمزه و مجلسی شما علاوه بر آرد گندم یا شیرینی پزی و پودر نارگیل به گلاب ، شکر ، روغن جامد و مایع ، زعفران دم کرده و پودر هل نیز به مقادیر زیاد نیاز دارید :

آرد سفید ۱ پیمانه
شیر خشک ۱ پیمانه
ترکیب روغن جامد و مایع ۱ پیمانه
پودر نارگیل ۱ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
گلاب ۱ پیمانه
زعفران دم کرده ۳ قاشف غذاخوری
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
طرز تهیه حلوای نارگیلی

نخست شکر را به همراه گلاب درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند.زمانی که شکر حل شد، پودر هل را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم و پس از اینکه به نقطه جوش رسید، بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا شهد کاملا خنک شود.

آرد سفید را به همراه شیر خشک از الک ۳ مرتبه رد کرده و درون یک تابه مناسب می ریزیم. حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا رنگ آرد تغییر کند و بوی خامی آن گرفته شود.در ادامه ترکیب روغن جامد و مایع را کم کم به تابه می افزاییم، سپس به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا حلوا نسکافه ای رنگ شود. حالا پودر نارگیل را به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شود.

در این مرحله شهد خنک شده را به حلوا کم کم افزوده و هم زدن به صورت مداوم را تا زمانی که حلوا منسجم و نرم شود، ادامه می دهیم. پس از اینکه شهد کاملا جذب حلوا شد و حلوا از دیواره های تابه فاصله گرفت به این معناست که آماده است.در نهایت تابه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا حلوا نارگیلی کمی از حرارت بیفتد، سپس حلوا را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و با مقداری پرک بادام، پودر نارگیل، خلال پسته یا کنجد تزیین می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر