یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خوراک قفقازی با ماست چکیده و مرغ

عکس, آموزش خوراک قفقازی با ماست چکیده و مرغ

این خوراک قفقازی خوشمزه با مرغ و ماست چکیده و کدو سبز و بادمجان پخته می شود. هویج ، لوبیا سبز ، پیاز ، سیر ، مغز گردو و ادویه های دیگر نیز به آن افزوده می شود . شما برای ۴ نفر به مواد زیر نیاز دارید :

ماست چکیده ۱۰ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
سینه مرغ ۳۰۰ گرم
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
مغز گردو ½ پیمانه
پیاز داغ به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
بادمجان ۴ عدد
کدو سبز ۴ عدد
هویج ۴ عدد
لوبیا سبز ۳۰۰ گرم

نخست  سینه مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پیاز درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس به اندازه‌ ای که روی سینه مرغ را بگیرد به قابلمه آب می‌ افزاییم.قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود، سپس به صورت ریش ریش خرد می کنیم. در ادامه لوبیا سبز را به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم.

پوست بادمجان ها را به همراه کدو سبز و هویج جدا کرده و به صورت دلخواه خرد می کنیم. در ادامه بادمجان ها را به همراه کدو سبز به صورت جداگانه درون یک تابه مناسب و با مقدار کمی روغن مایع سرخ می کنیم.هویج و لوبیا سبز را ابتدا به صورت آب پز، نیم پز کرده، سپس به صورت جداگانه سرخ می کنیم. حالا بادمجان را به همراه کدو سبز، لوبیا سبز، سینه مرغ و مقداری پیاز داغ درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم.

سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه سس مایونز و ماست چکیده درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا یک ردیف از مخلوط خوراک درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.روی خوراک مقداری از مخلوط سس ریخته و به خوبی پخش می کنیم، سپس این مراحل را به همین ترتیب تکرار می کنیم تا مواد تمام شوند. در نهایت روی خوراک را به دلخواه با لوبیا سبز، گردو و پیاز داغ تزئین می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر