یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش دم کردن حرفه ای چایی برای عروس خانم ها

عکس, آموزش دم کردن حرفه ای چایی برای عروس خانم ها

شاید به ظاهر چای دم کردن کار ساده ای باشد اما هر کاری فوت و فن خودش را دارد. برای دم کردن چای بهتر است تمامی نکات را رعایت کنید تا یک چای خوش رنگ و اصیل ایرانی داشته باشید.

نخست باید آب را با چای ساز یا کتری یا سماور خوب بجوشانید . آب شما باید تازه باشد. بگذارید تا دمای ۸۸ درجه سانتیگراد گرم شود. یک پیمانه چای داخل قوری بریزید و روی آن را آب جوش بریزید .آب داغ را مستقیما و به آرامی بر روی چایی بریزید.درب قوری را بگذارید و اجازه دهید ۳ تا ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد.پس از اینکه چای طعم مطلوب را پیدا کرد، آن را از صافی رد کرده و درون فنجان بریزید.اگر دوست داشته باشید می توانید با اضافه کردن لیمو ترش تازه یا عسل، شیر و شکر به خوش طعم شدن چای سیاه کمک کنید.

ترفندها :

*اگر می‌خواهید از خود یا مهمانانتان بهتر پذیرایی کنید، یادتان باشد آب سرد در سماور بریزید. احتمالا پیش آمده که بر سطح چای درون استکان یا فنجان خود لکه‌هایی مثل اثرات چربی ببینید. این لکه‌ها نشان می‌دهد آب گرم یا حتی داغ در سماور ریخته شده. استفاده از آب گرم برای زود جوش آمدن سماور، علاوه بر کاهش کیفیت و مزه، به شکل و ظاهر چای هم لطمه می‌زند.

* بهتر است در هر مرتبه دم کردن چای، آب سماور را عوض کنید. آبی که به مدت طولانی یا چند بار جوشیده طعم و خاصیت چای را کاهش می‌دهد.

* دم کشیدن برخی چای‌های موسوم به «دیر دم» نیز بین ده تا ۱۶ دقیقه به درازا می‌انجامد. برای حفظ کیفیت و خاصیت چای بیش از این نباید عمل صاف کردن را به تاخیر انداخت.

*برای قوری دوم، روپوش یا پوششی کیسه‌ای در اندازه و قالب مناسب تهیه کنید تا از سرد شدن سریع چای جلوگیری کند و مدتی بیشتر گرما را در خود نگاه دارد. این چای، دیگر جوشیده و بی‌خاصیت و تا مدتی طولانی‌تر بدطعم نخواهد شد و هزینه خرید یا وقت و تلاش خود را هم هدر نداده‌اید .

* فراموش نکنید گرما، رطوبت و نور دشمنان اصلی کیفیت و مانایی چای است. ظروف و بسته‌های چای را در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید.

*بوی مواد خوراکی دیگر بخصوص مواد تند براحتی به چای خشک سرایت می‌کند و عطر آن را تغییر می‌دهد. از قرار دادن چای در کنار این مواد، بخصوص سیر، پیاز، آبلیمو و… خودداری کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر