یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش سبزه عید قالبی‌ شبیه پروانه

عکس, آموزش  سبزه عید قالبی‌ شبیه پروانه

اگر تازه عروس هستید یا می خواهید عکسهای هفت سین خود را در اینستا به اشتراک بگذارید یا اینکه فردی خوش سلیقه هستید و می خواهید همه چیز به زیباترین شکل ممکن باشد این مدل سبزه قالبی برای شما ایده ی بسیار خوبی است. البته شما می توانید به جز پروانه از قالب های کیک دیگری که نیز دارید استفاده کنید مثلا قلب یا هر شکل دیگری . روش کار همه بدین شکل است که در یاس فان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

قالب‌ کیک‌ به‌ شکل‌ دلخواه‌

پارچه نخی

سینی

بذر عدس یا گندم یا ماش ( گزینه عدس برای سبزه های قالبی مناسب تر است )

بذر عدس یا بذر مورد نظر خود را به‌ مدت‌ دو روز در آب‌ خیس‌ کنید، سپس‌ از آب‌ بیرون‌ آورید و به‌ مدت‌ سه‌ روز درون‌ پارچه‌‌ای‌ نخی‌ قرار دهید. پارچه‌ را روی‌ ظرفی‌ تخت‌ «سینی» پهن‌ کنید. روزی‌ یک‌ بار در سینی حاوی عدس‌ پیچیده‌ در لای‌ پارچه‌ آب‌ بریزید.

حواس تان باشد آب‌ اضافی‌ را خالی‌ کنید. همین که مقدار کمی‌ آب‌ در سینی بماند، کافی است. مدتی بعد، عدس‌ها جوانه‌ می‌‌زنند. جوانه‌ها را درون‌ قالب‌ مورد نظر بریزید و کاملاً پخش‌ کنید و آنرا در هوای‌ گرم‌ و مقابل‌ نور خورشید قرار دهید. پشت‌ پنجره‌ بهترین‌ مکان‌ است.

پس‌ از مدتی‌ که عدس‌ها در قالب‌ و به‌ شکل‌ آن،‌ سبز شد و رشد کرد، میتوان آن ها رابه‌ ظرف‌ دیگری‌ منتقل‌ کرد.برای‌ تزئین سبزه قالبی،‌ از روبان‌ پهن‌ استفاده کنید. با‌ سوزن‌ ته‌گرد نیز روبان‌ دورتا دور سبزه را در جای خود ثابت‌ کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر