یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش فینگر فود با عدس به اسم بورک عدس

عکس, آموزش فینگر فود با عدس به اسم بورک عدس

برای این فینگر فود  ترکیه ای شما علاوه بر عدس به خمیر یوفکا آماده ، شیر ، روغن زیتون ، پیاز ، رب گوجه فرنگی ، رب فلفل ،زرده ی تخم مرغ ، ادویه و … نیاز دارید.

فلفل سیاه و پولبیبر از هر کدام ½ قاشق چایخوری
زرده ی تخم مرغ ۱ عدد
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
شیر ۱ قاشق غذاخوری
کنجد ۲ قاشق غذاخوری
خمیر یوفکا ۳ عدد
روغن زیتون ⅓ استکان
شیر ⅓ استکان
عدس ½ لیوان
پیاز ۱ عدد
روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق مرباخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مرباخوری
رب فلفل ۱ قاشق مرباخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری

نخست کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور عدس را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم کاملا پخته و نرم شود.زمانی که عدس کاملا پخته شد، آنرا درون آبکش ریخته تا آب اضافی اش خارج شود، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت می گذاریم. حالا کره و روغن را به تابه می افزاییم.

در ادامه پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه رب فلفل به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب ها از بین برود. عدس را به تابه اضافه کرده و به مدت ۳ دقیقه به خوبی تفت می دهیم، سپس نمک را به همراه فلفل سیاه و پولبیبر به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین رفته و سرخ شوند.

در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار گذاشته تا مواد میانی خنک شوند، سپس شیر و روغن زیتون را مخلوط کرده و کنار می گذاریم. حالا خمیر مثلثی شکل را روی سطح کار گذاشته و روی قسمت پهن آنرا با شیر رومال می کنیم.حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا نرم شود. در ادامه مقداری از مواد میانی قسمت پهن خمیر یوفکا می ریزیم و دو طرف خمیر را جمع کرده، سپس رول می کنیم و درون سینی فر می چینیم.

حالا روی بورک ها را با مخلوط زرده تخم مرغ، روغن زیتون و شیر رومال کرده، سپس در صورت تمایل مقداری کنجد روی آنها می پاشیم. در نهایت سینی را درون فر گذاشته تا بورک ها به مدت ۴۰ دقیقه بپزند. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر