یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش مینی‌چیزکیک‌ تک نفره

عکس, آموزش مینی‌چیزکیک‌ تک نفره

برای درست کردن این مینی چیز کیک های یک نفره شما باید نخست مواد لازم را تهیه کرده و آماده دست خود بگذارید. مواد لازم عبارتند از :

خامه ترش: ۱/۲ پیمانه………………….پنیر خامه‌ای: ۴۵۰ گرم

بیسکویت: ۱ پیمانه خرد شده………………شکر: ۱/۴ پیمانه.

آب لیمو: ۱/۲ قاشق چای‌خوری…………………….شکر سفید: ۲ قاشق غذاخوری

کره: ۴ قاشق غذاخوری………………..اسانس وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری ……………..تخم‌مرغ: ۲ عدد

حال مواد لازم برای سس کارامل یا توت فرنگی برای تزئین (اختیاری) را آماده کنید ریختن این سس اختیاری است و به آن حالت مجلسی می دهد :

توت فرنگی: ۱ پیمانه دو نیم شده……………شکر: ۲ قاشق چای‌خوری

سس کاراملی آسان

شکر قهوه‌ای روشن: ۲ پیمانه
کره: ۱۰۰ گرم به علاوه ۴ قاشق غذاخوری
خامه سنگین: ۱ پیمانه
اسانس وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری
نمک دریا: در صورت دلخواه

آموزش:

فر را با حرارت ۱۶۲ درجه سلسیوس روشن کنید. یک قالب مافین سایز استاندارد را قالب کاغذی بگذارید. بیسکویت خرد شده را با کره و شکر داخل کاسه‌ای کوچک مخلوط کنید. بافت آن باید شبیه به شن مرطوب شاد. این خمیر را در قالب‌ها به طور یکسان بریزید.

قالب را به مدت ۵ تا ۶ دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. آن را از فر درآورید و بگذارید به طور کامل خنک شود. پنیر خامه‌ای را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا از هم باز شود. خامه ترش، شکر، تخم‌مرغ‌ها و وانیل را اضافه کنید. مواد را با همزن بزنید تا ترکیب شوند. لبه‌های کاسه را هم به سمت پایین رانده و با مخلوط یکدست کنید.

مخلوط پنیر خامه‌ای را داخل قالب مافین خنک شده بریزید. حدود ۲ قاشق غذاخوری برای هر کدام تا تقریبا پر شود. داخل فر به مدت ۲۰ دقیقه بپزید یا تا زمانی که چیزکیک‌ها خودشان را بگیرند. در این موقع هنوز هم کمی شل هستند. زیاد نپزید، چون در این صورت ترک بر می‌دارند.. بگذارید قالب مافین بطور کامل سرد شود. آن را در یخچال بگذارید تا این فرایند سریعتر انجام گیرد سپس با مواد مورد علاقه‌تان تزئین و سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر