یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش هواری جنوبی با ماهی هوور

عکس, آموزش هواری جنوبی با ماهی هوور

این غذای خوشمزه جنوبی برای کسانی که به غذاهای دریایی علاقه دارند یک گزینه عالی است.  افزدون سبزی های معطر ، از قبیل شنبلیه ، شوید ، گشنیز و ادویه های مختلف به این غذا موجب خوشمزه تر شدن و مغذی شدن این غذا شده است. برای درست کردن این غذای محبوب مردم هرمزگان با ما در یاس فان همراه شوید.

مواد لازم
ماهی هوور ۱ عدد
برنج ۳ پیمانه
تمر هندی ۱/۳ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ ئحبه
گوجه فرنگی ۲ عدد
گشنیز ۱ لیوان
زعفران دم کرده به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

ابتدا تمر هندی را با دو لیوان آب نرم کنید و از صافی رد کنید سپس فیله ماهی را به مدت یکساعت داخل تمرهندی قرار داده تا مزه دار شود.پیاز را شسته و نگینی خرد کنید و داخل تابه ای نسبتا گود بریزید مقداری روغن ریخته و پیاز ها را تفت داده تا کمی سبک شود سپس سیر را پوست کنده و رنده و پیازمون اضافه کرده تا عطر سیر خارج شود سپس ماهی از تمرهندی خارج کنید و بگذارید داخل صافی تا آب اضافی آن خارج شود.

سپس داخل پیاز و سیر همراه با زردچوبه و فلفل سیاه سرخ کنید در انتها آب تمرهندی که ماهی داخل آن استراحت کردن را به همراه زعفران می ریزیم تا آب تمر هندی کاملا تمام شود سپس گشنیز را اضافه کرده و از روی حرارت بر میداریم.گوجه ها را شسته و حلقه حلقه کنید داخل تابه با مقداری نمک سرخ کنید و کنار بگذارید.

برنج را از شب قبل با مقداری نمک خیس کرده سپس یک قابلمه آب را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاد سپس برنج را داخل قابلمه می ریزیم تا نرم شود در هنگام پختن برنج مدام کف روی آن را گرفته سپس برنج را آبکش کرده و کف قابلمه مقداری روغن ریخته و ته دیگ مورد نظر کف قابلمه قرار داده و یک لایه برنج ریخته و مرکز آن ماهی پخته شده به همراه گوجه فرنگی ها می گذاریم سپس مابقی برنج را می ریزیم و می گذاریم روی شعله پخش کن بمدت ۵۰ دقیقه خوب دم بکشد سپس در انتها کمی کره روی برنج ریخته و در ظرف سرو کشیده همراه با ترشی فلفل

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر