یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک اسفنجی بدون فر و هم زن و امکانات

عکس, آموزش کیک اسفنجی بدون فر و هم زن و امکانات

در این پست به شما آموزش میدهیم که چگونه بدون همزن و فر و امکانات یک کیک اسفنجی با پف زیاد درست کنیم . اندازه ها در این آموزش خیلی مهم هستند . پس اندازه مواد را کم یا زیاد نکنید.

مواد لازم کیک اسفنجی بدون فر

روغن مایع ۴ و نیم قاشق غذاخوری ………………..تخم مرغ ۲ عدد

آرد ۲ و نیم تا ۳ لیوان …………………وانیل ⅓ قاشق چایخوری …….. شیر ۱ لیوان

شکر ۱ لیوان ……………………. بکینگ پودر ۲ قاشق غذاخوری

ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود.روغن مایع را به همراه شیر به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن دستی یا قاشق به مدت ۱ دقیقه در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

کیک شکلاتی بدون فر یکی از انواع روش های پخت کیک شکلاتی است که نیازی به فر ندارد و در قابلمه درست می شود.حالا تابه را بر می گردانیم تا اضافی آرد بیرون بریزد، سپس مایه کیک را درون تابه می ریزیم.

حالا تابه را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.در این مرحله درب تابه را با دم کنی می پوشانیم، سپس درب آن را می گذاریم. در ادامه تابه را روی شعله پخش کن قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون تابه بماند تا به طور کامل بپزد.

پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم، اگر کیک پخته بود آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در آخر کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به صورت دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر