یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک تولد خانگی با فر و بدون فر

عکس, آموزش کیک تولد خانگی با فر و بدون فر

یکی از خوشمزه و همه پسند ترین کیک های خانگی  کیک گردو و موز  است که در این پست آموزش آن را برای شما قرار داده ایم. برای پختن این کیک نیاز به فر دارید اما اگر فر ندارید یک فر فوری برای خود روی گاز درست کنید که آموزش اینکار را برای شما در انتهای این پست قرار داده ایم.

مواد لازم جهت تهیه کیک موز و گردو
کره ۱۲۰ گرم
شکر قهوه ای روشن ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
وانیل نصف ق چ
گردو خرد شده ۱۰۰ گرم
آرد ۴۵۰ گرم
بیکینگ پودر دو یک و دوم ق چ
دارچین نصف ق چ سرپر
نمک یک چهارم ق چ
خامه صبحانه ۱۸۰ گرم
موز خرد شده ۲ عدد بزرگ
نحوه درست کردن کیک موز و گردو

ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده با شکر قهوه ای مخلوط کرده و با هم زن برقی هم میزنیم و وقتی کره و شکر با هم ترکیب شدند تخم مرغ ها را تک تک اضافه میکنیم و هم میزنیم و در نهایت وانیل را به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و کاملا هم میزنیم . بعد از تخم مرغ ها گردوی خرد شده را به همراه بیکینگ پودر اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کاملا مخلوط شوند.

آرد را چند بار الک کنید و نمک و دارچین را به آرد اضافه کنید و به همراه خامه به تدریج به مواد اضافه کنید . به طوری که ۱۰۰ گرم از آرد را که داخل مواد ریختید مقداری از خامه را بریزید و به همین ترتیب ادامه دهید تا همه مواد با هم ترکیب شوند .

به موز های اسلایس شده مقداری از همان آردی که داشتید بپاشید و به خمیر ترکیب شده اضافه کنید.و با قاشق هم بزنید.دقت کنید به هیچ عنوان از آرد اضافه استفاده نکنید.سپس کف و دیواره قالبی که قطر آن ۲۵ سانتی متر است را چرب و آرد پاشی میکنیم و بعد تمام محتویات را در داخل قالب میریزیم و به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد که از قبل کاملا گرم شده قرار دهید.این خمیر بخاطر وجود میوه کمی سفت و سنگین است که جای نگرانی نیست .

بعد از اینکه کیک را تست کردید و آماده شد میتوانید به هر شکلی تزیین کنید.

آموزش ساختن فر :

۱-قابلمه بزرگتر را روی گاز قرار دهید و داخل آن یک آبکش فلزی یا یک حلقه فلزی یا قالب های کوچک کیک یزدی یا کوکی قرار دهید. ۲- حرارت گاز را یک الی دو دقیقه زیاد کنید تا قابلمه گرم شود. بعد حرارت را خیلی کم کنید در قابلمه را بگذارید تا ۱۰ دقیقه با حرارت کم داغ شود. مثل فر که از قبل باید ۱۰ دقیقه زودتر روشن شود.کیک و غذا را در قالب یا قابلمه کوچکتر قرار دهید. با احتیاط چون قابلمه برزگ داغ است، قالب را روی پایه قرار دهید.روی در قابلمه بزرگ دمی بگذارید و در قابلمه را محکم ببندید.با توجه به زمان پخت کیک و غذاتون در قابلمه را باز نکنید تا کامل بپزد. برای مثال اگر کیکتون بعد از ۴۵ دقیقه می‌پزد تا ۴۰ دقیقه اول در قابلمه را اصلاً باز نکنید.

شعله گاز نباید خیلی هم سوزنی و کم باشه در حد دم گذاشتن برنج یک درجه بالاتر باید باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر