یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک براونی یا کیک خیس

عکس, آموزش کیک براونی یا کیک خیس

هیچ عصرانه ای خوشمزه تر از خوردن یک تکه کیک خیس براونی با چای دم کشیده ی ایرانی نیست . برای درست کردن این کیک خوشمزه نخست مواد لازم را تهیه و آماده دم دست خود بگذارید.

مواد لازم 
آرد سفید ۱ پیمانه

پودر کاکائو یک سوم پیمانه
کره ۱۵۰ گرم
شکر سفید ۱ پیمانه
شکر قهوه ای ½ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
وانیل ۱ قاشق مرباخوری

شکلات چیپسی ۱٫۵ پیمانه
نمک ۱ قاشق مرباخوری

نخست ا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمانی که مایه کیک آماده شد معطل نشویم. ( در تستر یا ماکروفر فر را با دمای ۱۴۰ درجه روشن کنید ) در ادامه یک پیمانه از شکلات چیپسی را به همراه کره داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم و روی حرارت بخار آب به روش بن ماری ذوب می کنیم.کره و شکلات را خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست و به شکل مایع شوند، سپس شکر سفید و قهوه ای را اضافه می کنیم (در صورتی که شکر قهوه ای ندارید می توانید به جای آن از شکر سفید استفاده کنید) و خوب مخلوط می کنیم.

در این مرحله وانیل را به همراه تخم مرغ ها به کاسه حاوی شکلات اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد با هم یکدست شوند. در ادامه آرد و پودر کاکائو را مخلوط می کنیم و با یک الک کوچک روی مواد الک می کنیم.پس از اینکه تمام آرد را به کاسه اضافه کردیم، باقیمانده شکلات چیپسی را خرد می کنیم و به مایه کیک اضافه می کنیم. حالا داخل یک قالب مناسب (۲۰ در ۳۰) را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم.حالا مایه کیک را با قاشق به صورت یکدست داخل قالب صاف می کنیم و در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک اماده شود. حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان برای پخت کامل کیک لازم است. پس از اینکه کیک پخت صبر می کنیم کمی خنک شود سپس از قالب خارج می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر