یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آیا می دانی بادمجان این همه فایده دارد

عکس, آیا می دانی بادمجان این همه فایده دارد

خیلی ها فکر می کنند بادمجان کمترین میزان مواد مغذی را دارد اما اینگونه نیست ما در این پست از یاس فان شما را با خواص زیاد این صیفی جات خوشمزه آشنا می کنیم.

تقویت رشد مو

بادمجان حاوی آنزیم های سالم است که باعث تحریک فولیکول های مو و رشد موها می شود. بادمجان همچنین دارای آب زیاد است و به ترمیم و نرم شدن رشته های شکننده مو کمک می کند. همچنین برای حفظ درخشش طبیعی موها بهتر است آنها را با آب بادمجان بشویید.

قوی کردن استخوان ها

بادمجان دارای ترکیبات گیاهی طبیعی شگفت آوری است که  باعث کاهش پوکی استخوان ، تقویت استخوان های قوی تر و افزایش تراکم استخوان می شود. بادمجان همچنین حاوی آهن و کلسیم دو ماده معدنی بسیار مهم برای سلامتی استخوان ها هستند.

کاهش وزن

بادمجان فیبر زیادی دارد بنابراین کم کالری است و این باعث می شود علاوه بر ایده آل  بودن در برنامه های کاهش وزن  فوق‌العاده همه‌کاره و کاربردی باشد . می توان آن را فر کبابی کرد و غذاهای بیشماری با آن درست کرد .

بهبود حافظه

پوست بنفش بادمجان حاکی از یک آنتی اکسیدان قدرتمند به نام نسونین است که از غشای سلولهای مغزی محافظت می کند و در انتقال مواد مغذی به بدن مفید است. همچنین به اثبات رسیده است که از التهاب عصبی و افزایش جریان خون جلوگیری می کند و در نتیجه به بهبود حافظه کمک میکند.

مبارزه با خشکی پوست

پوست بخصوص در ماه های زمستان خشک می شود استفاده از یک ماسک صورت بادمجان ، برای زمستان بسیار مفید است. برای درست کردن این ماسک تمام آنچه نیاز دارید نصف لیوان بادمجان خرد شده ، ۲ قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا و ۱ قاشق غذاخوری عسل است این مواد را با هم مخلوط کنید و سپس روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه کاملاً بشویید.

جلوگیری از علائم پیری

بادمجان مقدار ویتامین C بدن را تأمین می کند و در نتیجه  پوست و بدن را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. ویتامین C همچنین از علائم پیری از جمله خطوط ریز چین و چروک و لکه های پوست جلوگیری می کند.یک فنجان ‏بادمجان‬ خرد شده ۳۵ ‫‏کالری‬، ۰ گرم چربی، ۸ گرم کربوهیدرات، ۲.۵ گرم فیبر و ۰.۸۳ گرم پروتئین دارد.ویتامین های موجود در بادمجان شامل پتاسیم، آهن، فولات، ویتامین K و ویتامین C است.پوست بادمجان بنفش یک منبع فیتوکمیکال به نام آنتوسیانین.که یک منبع آنتی اکسیدان است و با بیماریهای سرطان، التهاب و بیماری های عصبی مقابله می کند.بادمجان پروتئین ناقص دارد، اما همراه با دانه های مختلف و یا حبوبات یک پروتئین کامل است. بر خلاف بسیاری از میوه های دیگر، بادمجان بهترین خوردنی است به شرط آنکه درست پخته شود.بافت اسفنجی و محکم آن برای کباب کردن، سرخ کردن، پختن مناسب است بادمجان باید کاملا پخته شود تا بهترین عطر و طعم را داشته باشد برخی از بادمجان ها تلخ هستند برای از بین بردن تلخی آن قرار دادن بادمجان در آب نمک بمدت تیم ساعت است سپس با آب سرد شسته و استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر