یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ارتباط بین زدن مام و ژیلت کند و عرق با ایجاد دمل

عکس, ارتباط بین زدن مام و ژیلت کند و عرق با ایجاد دمل

در صورتی که همیشه از مام های دارای آلومینویم استفاده میکنید یا زیر بغل خود را شیو می کنید خطر ابتلا به ایجاد دمل در زیر بغل شما به خصوص در زمان تعریق بالا و ورزش بسیار زیاد است.دمل (فورونکول) توده‌های دردناک چرکی پوست هستند که در نتیجه عفونت عمقی فولیکول مو ایجاد می‌شوند. این عفونت معمولاً به دلیل نوعی باکتری به نام استافیلوکوکوس اورئوس (معروف به استاف) است. بسیاری از افراد ناقل میکروب استاف هستند، به این معنی که به طور معمول روی پوست یا بینی آن‌ها زندگی می‌کند، بدون اینکه به آنها آسیبی برسد.

دمل (Boil) نوعی عفونت موضعی در پوست است که به صورت ناحیه ای قرمز و حساس شروع می‌شود. با گذشت زمان، این منطقه محکم، سخت و به تدریج حساس می‌شود. در نهایت، مرکز جوش نرم شده و از سلول‌های سفید خون که با عفونت مبارزه می‌کنند و از جریان خون پر می‌شود تا عفونت ریشه کن شود.

این مورد مجموعه‌ای از گلبول‌های سفید خون، باکتری‌ها و پروتئین‌ها به چرک معروف است. سرانجام، چرک یک سر تشکیل می‌دهد که می‌تواند با جراحی باز شود یا ممکن است خود به خود از سطح پوست خارج شود. چرک محصور در بافت به عنوان آبسه شناخته می‌شود. از ذمل به عنوان آبسه پوست نیز یاد شده است. این می‌تواند در هر نقطه از بدن، از جمله تنه، اندام‌ها، باسن، کشاله ران، زیر بغل یا سایر مناطق ایجاد شود.

شکاف‌های ریز در سطح پوست مانند آن‌هایی که در اثر اصطکاک یا خراش ایجاد شده اند، می‌توانند به ورود میکروب به فولیکول مو و آلوده شدن آن کمک کرده و در نتیجه دمل را ایجاد کنند. ممکن است جوش‌ها با اقدامات ساده خودمراقبتی برطرف شوند، اما مایع آلوده (چرک) باید تخلیه شود تا کاملاً بهبود یابد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر