یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ارزان اما قوی ترین ماسکهای خانگی رفع کک و مک

عکس, ارزان اما قوی ترین ماسکهای خانگی رفع کک و مک

افرادی که رنگ پوست و موی آن‌ها روشن‌تر است بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند و این افراد بهتر است که روش‌های درمان کک و مک صورت را با جدّیت بیشتری دنبال نمایند؛ زیرا احتمال بازگشت این عارضه‌ی پوستی در این افراد بیشتر است. بعد از وراثت، عوامل دیگری همچون مشکلات هورمونی نیز می‌توانند به میزان قابل توجّهی احتمال شیوع این مشکل پوستی را افزایش دهند و به همین دلیل است که مبتلایان به این عارضه‌ی پوستی باید ضمن استفاده‌ از روش‌های درمان برای ریشه‌کن‌سازی این مشکل، مشکلات هورمونی خود را نیز برطرف نمایند تا احتمال عود این بیماری کاهش یابد.

کک و مک یا لکه قهوه‌ای عبارت است از یک خال یا لکه تیره‌رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود. کک و مک به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای‌رنگ یا برنزه‌ای است که در افراد دارای پوست روشن و موی بلوند یا قرمز و چشم‌های آبی، سبز یا خاکستری به وجود می‌آید. این لکه‌ها معمولاً در اوایل عمر هر فرد بر روی پوست او ظاهر می‌شوند و معمولاً تعداد آن‌ها در ماه‌های تابستان زیاد می‌شود و در زمستان به خودی خود محو می‌شوند. علائم کک مک معمولاً بعد از سنین ۴۰ تا ۴۵ سالگی برطرف می‌شود.

درمان کک و مک: زردچوبه + آبلیمو
میتوانید پودر زردچوبه را با آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاید. هر روز آن را روی صورتتان بگذارید. استفاده مداوم از این خمیر بطور موثر در مبارزه با کک و مک، کمک می‌کند.
برای درمان کک مک پودر گل زردچوبه را با آبلیمو خمیر کرده به محل کک و مک بمالید.
درمان لک و خال: زردچوبه + ماست
برای جلوگیری از لک و خال زردچوبه را با ماست شیرین مخلوط کرده روی پوست بگذارید.
درمان لکه های پوست: زردچوبه + آبلیمو
مخلوطی از زردچوبه و آب لیمو را به مدت ۲۰دقیقه روی لکه های پوست بمالید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر