یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

از سبدگردانی در بورس چه می دانی

عکس, از  سبدگردانی در بورس چه می دانی

حداقل مبلغ مورد نیاز در کارگزاری مفید برای سبدگردانی چقدر است؟
در حال حاضر حداقل مبلغ مورد نیاز جهت سبدگردانی در کارگزاری مفید، مبلغ ۵ میلیارد تومان می‌باشد.

شخص دیگری اقدام به فروش سهام من نموده است. آیا امکان برگشت سهام وجود دارد؟
خیر. مسئولیت حساب شما به عهده خود شما است و در خصوص سبدگردانی باید احتیاطات لازم را داشته باشید. همچنین امکان برگشت سهام فروخته شده وجود ندارد. از طریق پنل مشتری به آدرس www.my.emofid.com اقدام به تغییر رمزعبور حساب خود نمایید و یا تنظیمات ورود دومرحله‌ای را جهت جلوگیری از سواستفاده از حساب خود، فعال نمایید.

سبدگردانی فرآیندی است که طی آن فرد خبره در امر سرمایه‌گذاری با همکاری تیمی از تحلیل گران حرفه ای و بر اساس خصوصیات، سطح ریسک‌پذیری و سرمایه هر سرمایه‌گذار، سبدی مناسب از دارایی های متنوع برای او تشکیل داده و به‌صورت مستمر بر آن نظارت و اعمال مدیریت می‌کند. همچنین، با توجه به تغییر عوامل اثرگذار بر محیط سرمایه‌گذاری، تصمیمات لازم در جهت رسیدن به اهداف سبد و افزایش ارزش آن از طرف مدیر اتخاذ می‌شود.

محدودیت‌‌های سبدگردانی
از آنجا که سبد گردانی، مدیریت اختصاصی دارایی های اشخاص بوده و هزینه بالاتری نسبت به سایر خدمات قابل ارائه از جمله صندوق های سرمایه گذاری دارد در نتیجه شرکت‌های سبدگردان حداقلی از سرمایه‌ را برای پذیرش لحاظ می‌کنند. (بعنوان مثال از ۵ میلیارد تومان به بالا) از سوی دیگر به دلیل شرایط خاص قراردادهای سبدگردانی این خدمت الزاما مناسب تمامی سرمایه گذاران نیست زیرا مدت زمان قرارداد یک سال بوده و در صورت خروج پیش از دوره اتمام قرارداد محدودیت‌هایی در زمان خروج اعمال خواهد شد. علاوه بر این، دید بلندمدت متقاضی استفاده از این خدمت در کنار شناخت نسبی او از سازوکار بازار سرمایه پیش نیازهای دیگری است که عدم وجود آنها امکان ارائه خدمات در این حوزه را محدود می‌کند.گرچه سبدگردانی را می‌توان یکی از با ارزش‌ترین خدمات قابل ارائه در حوزه مدیریت دارایی دانست، اما این موضوع نافی ارزش سایر خدمات قابل ارائه در این حوزه نیست. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نیز می‌توانند منافع بسیاری برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس خلق کنند که دست کمی از خدمات سبدگردانی ندارد. در واقع می‌توان این دو محصول حوزه مدیریت دارایی را در بسیاری از موارد همچون بهره مندی از مدیریت حرفه ای و فعال دارایی، استفاده از تجارب، دانش و توانمندی‌های متخصصان خبره، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بورس، افزایش احتمال کسب بازده بالاتر و موارد از این دست مشابه دانست. تفاوت عمده این دو محصول به انتظارات از سرمایه‌گذاری، دوره مدنظر جهت سرمایه گذاری و شناخت شخص سرمایه‌گذار نسبت به بازار سرمایه باز می‌گردد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر