یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اطلاعات دارویی مفید درباره دوسولپین

عکس, اطلاعات دارویی مفید درباره دوسولپین

یکی دیگر از داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای دوسولپین است که پزشک روان پزشک بر حسب بیماری شما آن را تجویز می کند. این دارو از نظر عملکرد شباهت زیادی به آمی تریپتیلین دارد.

عوارض جانبی دوسولپین

همانند ضد افسردگیهای سه حلقه ای  عوارض جانبی شناختی شامل هذیان و سردرگمی و همچنین اختلالات خلقی مانند اضطراب و بیقراری است. عوارض جانبی قلبی و عروقی ممکن است شامل افت فشار خون وضعیتی، تاکی کاردی سینوسی و طولانی شدن فاصله QT باشد.عوارض جانبی جنسی شامل از بین رفتن میل جنسی و ناتوانی جنسی است، در حالی که اختلالات خواب ممکن است شامل خواب آلودگی، بی خوابی و کابوس باشد. گفته می‌شود که از نظر TCA ها، آمی‌تریپتیلین دارای بیشترین عوارض آنتی کولینرژیک و به احتمال زیادتری ایجادکننده هذیان است.)

در شیر دهی: همانند آمی تریپتیلین.
اثرات بر سیستم قلبی عروقی: در بیماران تحت درمان با این دارو خطر بیماریهای ایسکمیک قلبی افزایش می یابد (احتیاطات آمی تریپتیلین راببینید).

روش مصرف :

در درمان افسردگی، این دارو از طریق خوراکی با دوز ۲۵ میلی گرم سه بار در روز شروع و در صورت نیاز بتدریج به ۵۰ میلی گرم سه بار در روز افزایش می یابد. می توان آن را به صورت تک دوز شبانه هم تجویز کرد. دوزهای بالاتر از ۲۲۵ میلی گرم روزانه در بیماران شدیداً افسرده بستری کاربرد دارد. دوز توصیه شده ابتدایی در افراد مسن ۷۵-۵۰ میلی گرم روزانه است.به منظور کاهش علایم ترک، کاهش و قطع آن بایستی بتدریج صورت گیرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر