یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

اگر بیکینگ پودر نداشتیم کیک یا شیرینی را با چی بپزیم

عکس, اگر بیکینگ پودر نداشتیم کیک یا شیرینی را با چی بپزیم

وقتی شما آموزش انواع کیک و شیرینی و حتی نانهای فانتزی و سنتی را می خوانید در اکثر آن ها ماده ای به اسم بیکینگ پودر وجود دارد . حال اگر ما بیکینگ پودر نداشته باشیم چگونه باید کیک و شیرینی و … درست کنیم. بیکینگ پودر در حقیقت، جایگزین خمیرمایه است و در تولید انواع نان و کیک به کار می‌رود.

جایگزین های بیکینگ پودر :

۱-آبلیمو و سرکه هر دو حالت اسیدی دارد و به آسانی با جوش‌شیرین که حالت باز دارد واکنش نشان می‌دهند و شما می‌توانید به‌جای استفاده از ۱۰ گرم بیکینگ‌پودر از ۲ گرم جوش‌شیرین و ۵ گرم سرکه استفاده کنید

۲-شیرترش را می‌توان جای بیکینگ‌پودر استفاده کرد. شیر در فرایندی به نام اسیدی شدن، ترش می‌شود. در این فرایند از میزان pH شیر کم می‌شود.مواد اسیدی داخل شیرترش با جوش‌شیرین واکنش به وجود می‌آورد؛ درنتیجه شیرترش نیز همان اثر ماده ورآورنده‌ای مثل بیکینگ‌پودر را دارد. به‌جای یک قاشق چای‌خوری (۵ گرم) بیکینگ‌پودر، از یک‌دوم فنجان (۱۲۲ گرم) شیرترش و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری (۱ گرم) جوش‌شیرین مصرف کنید. فراموش نکنید به اندازه‌ای که شیرترش به مواد اضافه می‌کنید، از مایعات دیگر کم کنید.

۳-در دستور خیلی از کیک‌ها به سفیده تخم‌مرغ زده شده اشاره می‌شود. به یاد داشته باشید که بهتر است سفیده را با همزن بزنید تا پف کند و آن را در آخر به مواد کیک اضافه کرده و به آهستگی مخلوط کنید. با هم زدن مواد کیک پف روی آن کم می‌شود. فقط کافی است آن را قدری مخلوط کنید. تعداد سفیده بستگی به مقدار مواد اولیه شما دارد و در بیشتر دستورها گفته شده که بهتر است از چند تخم‌مرغ استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر