یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اگر کیست مویی را درمان نکنیم چه می شود

عکس, اگر کیست مویی را درمان نکنیم چه می شود

شاید شما برای درمان کیست مویی اقدام نکنید چرا که درمان آن تا حدودی خجالت آور است و ممکن است این مساله باعث شود شما از درمان صرف نظر کنید اما با خواندن این مقاله شاید نظر شما تغییر کند. توجه داشته باشید که اگر به درمان به موقع توجه نکنید، با عوارضی که در ادامه بیان می کنیم، مبتلا خواهید شد که این عوارض یا در کوتاه مدت بروز کرده و یا مدتی بعد از بروز کیست مویی خود را نشان می دهند:

بیمارانی که از عمل کردن کیست مویی امتناع می کنند معمولا دچار آبسه های دردناکی در این ناحیه می شوند. با هر بار تخلیه آبسه و فروکش کردن درد طاقت فرسا کیست مویی را فراموش می کنند و مجدد بعد از مدتی دچار عود آبسه در ناحیه کیست مویی می شوند. ترکیدن کیست مویی و این عفونت و آبسه های مکرر به نوبه خود منجر به بروز فیستول در ناحیه پایین کمر می شود. به این دسته از بیماران که از جراحی کیست مویی می ترسند توصیه می شود که به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنند تا به دور از عوارض جراحی باز کیست مویی لیزر کیست مویی به روش بسته برای آنها انجام شود.

دردهای ادامه دار:همزمان با رشد موی زاید در زیر پوست بدن، کلافه ای از مو در آن قسمت ایجاد می شود که شکل اولیه کیست مویی را ایجاد می کند. در این حالت، فضا برای رشد مو کم است در نتیجه کلافه ای که در کیست مویی به وجود آمده، به رشته های عصبی آن قسمت فشار وارد کرده و در نتیجه شما درد زیادی را حس می کنید. این مورد یکی از عوارض کیست مویی در کوتاه مدت است که اگر درمان نشود، عصب بدن در آن قسمت را تحریک و حساس می کند. در نتیجه از این پس هر عارضه که در محل کیست مویی بدهد می تواند درد شدید را برای شما به همراه داشته باشد.

شروع و پیشروی عفونت در بدن:اگر بیماری در مراحل ابتدایی بوده و زیاد بزرگ نشده باشد، معمولا عفونتی نخواهد داشت اما در صورتی که این عارضه در همان مراحل اولیه درمان نشود، به تدریج عفونت در زیر پوست بروز می کند که به راحتی می تواند به قسمت های دیگر هم سرایت نماید. فرض کنیم که عارضه کیست مویی در انتهای کمر شما رخ داده است یکی از بدترین عوارض کیست مویی این است که عفونت در اطراف ستون مهره ها پخش شود که بر روی نخاع هم تاثیر خواهد گذاشت. و در نهایت منجر به کمر درد نیز می شود.

احتمال ابتلا به سرطان پوست:یا می دانید یکی از بدترین عوارض کیست مویی در طولانی مدت، احتمال ابتلا به سرطان پوست است؟ هر چند که این عارضه بسیار نادر است. همان گونه که می دانید سرطان پوست به سرعت گسترش یافته و به راحتی درمان نمی شود زیرا پوست در معرض عوامل محیطی قرار دارد. حال اگر در محل کیست مویی سرطان پوست رخ بدهد، می تواند به مرور نواحی اطراف را فرا گرفته و در چنین شرایط، درمان کیست مویی برای شما اولویت نخواهد داشت بلکه باید به فکر درمان سرطان پوست باشید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر