یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

راز خوشرنگ و خوشمزه شدن خورش صیفی جات

عکس, راز خوشرنگ و خوشمزه شدن خورش صیفی جات

شاید برای شما عجیب باشد که هم چین خورشتی هم وجود دارد . این خورشت مزه متفاوتی با دیگر خورشت ها دارد و در این پست آموزش آن را برای شما قرار داده ایم. مواد لازم در تصویر زیر ذکر شده . آنها را تهیه کنید .

عکس, راز خوشرنگ و خوشمزه شدن خورش صیفی جات

برای درست کردن این خورشت نخست صیفی جات را به صورت یک سانتی خرد کنید(صیفی جات های تازه ای برای خورشت تان تهیه کنید). سپس لوبیا و کرفس تان را با یک دستگاه بخارپز (اگر ندارید می توانید از مقداری آب به عنوان آب پز کردن استفاده کنید،صیفی جات ها را به خوبی بالا و پایین کنید تا بتوانند رنگ طلایی و مناسبی داشته باشند. دقت کنید که گوجه ها حتما بایستی بزرگ باشند تا بتوانند تمام صیفی جات ها را پوشش دهند. علاوه بر این می توانید از کمی رب گوجه هم استفاده کنید.) آب پز کنید. در همین حال پیاز را به همراه روغن کنجد و زردچوبه تفت دهید.

دقت داشته باشید برای این غذا هرگز از روغن سرخ کردنی استفاده نکنید. خورشت صیفی جات به کم چرب بودن آن معروف است و شما را سالم نگه می دارد اما اگر از روغن سرخ کردنی برای تهیه و تفت دادن آن استفاده کنید، فواید آن کم می شود. سعی کنید همیشه آن را با روغن کنجد یا زیتون تفت دهید.

حال به همین روش هویج و سیب زمینی و صیفی جات دیگر را در یک ماهیتابه قرار دهید و آن هارا به خوبی تفت دهید و در نهایت هم لوبیا و کرفس را به آن اضافه کنید.گوجه هایی که آماده کرده بودید را به همراه کمی نمک و زنجبیل در مخلوط کن قرار دهید و زمانی که حسابی له شدند آن هارا با مواد قبلی ترکیب کنید.حال همه ی آن ها را با حرارتی ملایم تفت دهید و زمانی که آماده شد از آب لیموی تازه استفاده کنید تا طعم بهتری پیدا کنند.

هر چند دقیقه یکبار خورشت تان را بررسی کنید. زمان آماده شدن آن به میزان شعله ی شما بستگی دارد اما همیشه سعی کنید که حرارت شعله تان را بر روی متوسط قرار دهید تا به خوبی پخته شوند.

خورشت صیفی جات شما حاضر شده است. می توانید آن را با کمی برنج میل کنید و از آن لذت ببرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر