یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

پیتزا مکزیکی با گوشت چرخ شده و سس سالسا

عکس, پیتزا مکزیکی با گوشت چرخ شده و سس سالسا

برای درست کردن این پیتزای خوشمزه مکزیکی شما به سس سالسا ، پینر پیتزا، گوشت چرخ شده ، رب گوجه فرنگی ،کنسرو ذرت، فلفل دلمه ای ،قارچ، خمیر پیتزا و ادویه های مختلف نیاز دارید.

مواد لازم برای ۲ نفر

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مرباخوری………………..پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم……………..فلفل دلمه ای رنگی ۱ قاشق غذاخوری

قارچ ۱۰۰ گرم…………………پیاز ۱ عدد متوسط

سس سالسا ۲ قاشق غذاخوری…………….خمیر پیتزا ۱ عدد دو نفره

کنسرو ذرت ۱ قاشق غذاخوری …………………..پاپریکا و آویشن به مقدار کافی

فلفل قرمز و اورگانو به مقدار کافی……………زردچوبه و روغن و نمک و فلفل سیاه  به مقدار کافی

آموزش:
نخست پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز کاراملی شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم. گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و حدود ۵ دقیقه تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

سپس مقداری پاپریکا، آویشن، فلفل قرمز، اورگانو و نمک به مخلوط پیاز و گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند.حالا رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

خمیر پیتزا را در سینی فر یا ظرف پیتزا با قطر یکسان پهن می کنیم، سپس سس سالسا را روی خمیر پیتزا به صورت یک دست پخش می کنیم. در ادامه نیمی از پینر پیتزا را به صورت پخش روی سس سالسا می ریزیم. مخلوط گوشت چرخ کرده را روی پنیر پیتزا به صورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و روی گوشت چرخ کرده می چینیم. حالا ذرت پخته شده و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه می کنیم.

پنیر پیتزا را روی مواد می ریزیم و پیتزا را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پنیر به طور کامل آب شود، سپس چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پیتزا طلایی شود. در پایان پیتزا را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر