یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش درست کردن سس سالسا در رنگهای مختلف

عکس, آموزش درست کردن سس سالسا در رنگهای مختلف

سس سالسا یک سس  اسپانیایی  است که در اغلب در کنار غذاهای گوشتی یا پیتزا سرو می شود.

سالسای سبز (ورده) : سالسای سبز را به عنوان سس ورده یا سس مکزیکی می شناسند. برای درست کردن آن به مواد زیر نیاز دارد :

توماتیلو ۵۰۰ گرم( به جای آن می توانید از گوجه فرنگی استفاده کنید ).

سیر ۲ حبه
پیاز ۱ عدد

فلفل سبز ۲ عدد
آبلیمو ۱/۲ لیوان

گشنیز خرد شده ۱/۲ لیوان
نمک ۱ قاشق چایخوری

توماتیلو ، فلفل سبز ، پیاز خرد شده و سیر را درون سینی بریزید و روی آن کمی روغن بریزید سپس سینی را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر با دمای متوسط قرار دهید تا سبزیجات کباب شوند.

پس از اینکه سبزیجات کبابی سرد شدند آنها را بشویید و پوسته بیرونی را دور بریزید.

سبزیجات کبابی ، گشنیز ، نمک و آبلیمو را درون مخلوط کن بریزید و بزنید تا سس یکدست شود ( میتوانید مقدار نمک و آبلیمو را بنابر سلیقه تان تغییر دهید ).

سس را در ظرف دربسته و تا ۱ هفته میتوانید در یخچال نگهداری کنید.

+ به جای توماتیلو میتوانید از آووکادو یا گوجه فرنگی سبز هم استفاده کنید.

نوعی سس سبزرنگ است که از پوست گوجه‌فرنگی (معروف به توماتیلو) تهیه می‌شود. سس‌هایی که با پوست گوجه‌فرنگی تهیه می‌شوند را معمولاً می‌پزند.


سالسای سرخ (روخا): نوعی سس قرمزرنگ است که در تهیه آن از ادویه‌جات مرسوم مردم مکزیک و آمریکای جنوب شرقی استفاده می‌کنند. سس روخا را معمولاً از گوجه‌فرنگی، فلفل تند، پیاز و سیر تهیه می‌کنند.

مواد لازم
گوجه فرنگی خرد شده ۴۵۰ گرم
فلفل سبز تند یا هالوپینو ۱ عدد
گشنیز خرد شده ۱/۲ پیمانه
آب لیمو ترش نصف یک عدد
پیاز خرد شده ۱/۴ پیمانه
زیره ۱ ق چای خوری
نمک نمک
شکر یا استویا به مقدار لازم

وجه فرنگی را شسته و بالای گوجه را با چاقو یک به علاوه بزنید و در آب در حال جوش انداخته پس از ۵ دقیقه خارج کرده و با آب سرد آبکشی کرده و پوستش را جدا کنید سپس گوجه را به صورت مکعبی خرد کنید. فلفل سبز را نیز خرد کنید. پیاز را شسته و نگینی ریز خرد کرده.همه مواد را داخل غذاساز یا آسیاب ریخته و شروع به پالس کردن بکنید دقت کنید نباید زیاد پوره شود کمی از دانه های مواد داخل سس دیده شود سپس سس سالسا را در ظرف دربسته در یخچال بگذارید تا مواد سس با هم به خوبی مزه دار شوند. به همین راحتی سس سالسا ما حاضر شد با انواع غذا ها و تردیلا میل کنید.


سالسای سفید :

(از این سس روی قاچ‌هایی از سیب‌زمینی استفاده می‌کنند. این نوع سس معمولاً مخلوطی از سس مایونز و سس تاباسکو می‌باشد.سس سالسا انواع دیگری هم دارد… که برخی از آنها را با نعناع، آناناس و یا انبه تهیه می‌کنند. این سس به‌عنوان چاشنی همراه با انواع اسنک‌ها خصوصاً ترتیلا و انواع ساندویچ گرم، برگرها، استیک و جهت طعم دار کردن خمیر پیتزا استفاده می‌گردد. سالسا برای افرادی که به گوجه‌فرنگی و فلفل حساسیت دارند مناسب نمی‌باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر