یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

پکورای بوشهری سنتی را این طوری بپز

عکس, پکورای بوشهری سنتی را این طوری بپز

این غذای سنتی بوشهری با تره یا پیاز چه درست می شود و یک غذای دلچسب برای روزهای بهاری و تابستانی است. آرد نخود خام وتخم مرغ مواد اصلی دیگر این غذا هستند.

آرد نخود خام یک کیلو

بکینگ پودریک قاشق چای خوری

پیازچه سه عدد

دم پیازچه چهار عدد

پیازدو عدد

نمک و فلفل به میزان لازم

آویشن به میزان لازم

پیازچه ها و دمشون را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. دو عدد پیاز نسبتا بزرگ را پوست می کنیم و می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم . سه عدد تخم مرغ را داخل ظرفی می شکنیم و نمک و فلفل و آویشن به میزان لازم داخلش می ریزیم و با همزن دستی یا برقی خوب مخلوط می کنیم تا کمی کف کنند.

آرد نخود خام را به تخم مرغ های هم زده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. همین طور پیازچه ها و دمشون را هم که از قبل خرد کرده بودیم را به مخلوط تخم مرغ و آرد نخود اضافه می کنیم و به همراه پیازهای رنده شده که آن ها را هم داخل ظرف می ریزیم ، با قاشق خوب مخلوط می کنیم و یک قاشق چای خوری بکینگ پودر نیز به این مخلوط اضافه می کنیم و هم می زنیم.

حتما مقداری آب به مایه پکورا اضافه می کنیم تا غلظت آن مانند ماست چکیده شود و بعد از این که مایه مورد نظر به دست آمد ، حدود یک الی دو ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا کمی منسجم شود. بعد از گذشت مدت زمان مورد نظر ، مایه پکورا را از یخچال در می آوریم و داخل روغن داغ با قاشق از مایه بر می داریم و می ریزیم و دو طرفش را سرخ می کنیم.

بعد از این که همه مواد را سرخ کردیم ، داخل ظرف یا بشقاب دلخواه سرو می کنیم و با سبزی خوردن و ترشی سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر