یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آیا هر خستگی صبحگاهی نشانه سرطان است

عکس, آیا هر خستگی صبحگاهی نشانه سرطان است

خستگی شدید و تخلیه کامل انرژی در بدن به گونه ای که شما برای انجام کارهای روزانه معمولی احساس ناتوانی و ضعف می کنید . دلتان می خواهند مدام در رخت خواب باشید یکی از نشانه های اولیه در سرطان است که اگر به تازگی این مشکل را پیدا کرده اید حتما باید برای شناسایی بیماری اقدام کنید.

البته این خستگی فقط مختص سرطان نیست به عنوان مثال اگر شما کرونا داشته باشید ممکن است تا ماه ها این حالت در شما باشد . کرونا نشانه های دیگری دارد که می توانید با کمک آن تفاوت خستگی ناشی ار سرطان را با آن تشخیص دهید.

خواندن این مطلب هم به شما توصیه می شود :

تمام دلایل خستگی مزمن و مدام و تشخیص منبع خستگی

هم چنین اگر شما افسردگی شدید داشته باشید باز هم با این خستگی روبه خواهید شد. در زیر نشانه های دیگری از سرطان را برای شما بازگو می کنیم که بهتر بتوانید علت آن را متوجه شوید :

کمبود انرژی که فرد می‌خواهد همه روز را در رختخواب سپری کند؛ خستگی به اندازه‌ای که احساس می‌کند نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد؛ مشکلات خواب که فرد قادر به خوابیدن نیست و خواب ناآرامی دارد؛ احساس اضطراب، ناراحتی یا افسردگی؛ درد‌های عضلانی به حدی که فرد حتی نمی‌تواند از پله‌ها بالا رود یا مسافتی کوتاه را پیاده روی کند.

دیگر موارد هم شامل این‌ها می‌شود: فرد بعد از انجام کار‌های کوچک و ساده مانند دوش گرفتن در تنفس دچار مشکل می‌شود؛ تمرکز کردن حتی برای تماشای تلویزیون یا صحبت کردن با یک دوست برای آن‌ها دشوار می‌شود؛ فکر کردن و اتخاذ تصمیم‌های واضح برایشان دشوار می‌شود؛ کاهش علاقه به کار‌هایی که پیش از این از انجام آن‌ها لذت می‌بردید و نیز احساس منفی درباره خودشان و دیگران.

از دیگر علائم سرطان می‌توان به توده‌ای اشاره کرد که به طور ناگهانی روی بدن ظاهر می‌شود و نیز خونریزی بدون علت یا تغییر در اجابت مزاج از دیگر نشانه‌ها است. البته محققان معتقدند که در بیشتر موارد، این علائم نشانه سرطان نیستند و با معاینه پزشک می‌توان نسبت به غیرسرطانی بودن علائم اطمینان حاصل کرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر